اجتماعی و فرهنگی

پایش آلاینده‌های ذرات گرد و غبار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سعید متصدی با بیان اینکه در برخی رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر آلودگی ذرات گرد و غبار به مواد رادیو اکتیو منتشر شده است، گفت: شاید زمینه این شایعات استفاده ارتش آمریکا از جنگ‌افزارهای آلوده به مواد رادیو اکتیو و انتقال آن توسط ذرات ریز گرد و غبار به کشور باشد.

به گفته وی، بررسی‌ها و تحقیقاتی که در این زمینه در کشور انجام شده است حکایت از عدم آلودگی ذرات به مواد رادیو اکتیو در حدی که به محیط انسانی آسیب برساند، دارد.

متصدی تصریح کرد: البته امکان انتقال آلودگی­‌های ناشی از ورود فاضلاب­های شهری و صنعتی و به شبکه زهکشی تالاب‌های داخلی و به دنبال آن خشک شدن بسیاری از آنها در پی خشکسالی‌های اخیر، وجود دارد که نتایج تحقیقات انجام شده تا این زمان حکایت از عدم ورود این آلودگی‌ها به مناطق مسکونی شهری و روستایی دارد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه طرحی جامع جهت بررسی و پایش مستمر ترکیب شیمیائی و آلاینده‌های همراه ذرات گرد و غبار خبر داد و گفت: نتایج این طرح در آینده پاسخگوی نگرانی هایی که هراز گاهی مطرح می­گردد، خواهد بود.

وی تاکید کرد: آلودگی رادیو اکتیو گرد و غبارهای با منشا داخلی که در سال جاری شاهد وقوع متعدد آن در کلان شهرهای تهران، اصفهان، یزد و اهواز بودیم، موضوعی غیر محتمل است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا