شورای شهر

راه پیروزی کشورها تبعیت از راه بسیج است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران در یکصد و دوازدهمین جلسه با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج همان شجره طیبه‌ای است که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام مطرح شد و در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بسیجیان بدنه رزمندگان ما در جبهه‌های نبرد بودند هر چند که ارتش و سپاه نیز حضور داشتند اما این بسیجیان غیور بودند که با خلوص نیت به جبهه‌ها شتافتند و تا آخرین لحظات جنگ به خوبی مقاومت کردند و توانستند صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری را خلق کنند و فتح باب جدیدی را در دنیا بگشایند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: بدون شک اگر کشور های دیگر در پی دست یابی به پیروزی حقیقی و نهایی هستند باید از همان مسیر بسیجیان پیروی کنند همچنانکه در سوریه پیروزی بر دشمنانی که به نام دین به جان بشریت افتاده بودند با تاسی از همین روش میسر شد.

چمران خاطر نشان کرد: ما امیدواریم روحیه جهادی که همان روحیه بسیجی است در جامعه رو به گسترش نهد، چرا که بسیجی با خلوص و ایثار هر آنچه هست را برای خدا می‌خواهد.

وی در پایان نیز به واقعه تاریخی جنگ صفین اشاره کرد و گفت: امروز روز اول صفر است که با آغاز جنگ صفین مقارن هستند، جنگی که لشکریان حضرت علی (ع) و معاویه در برابر هم ایستادند. جنگی که پایان خوشی نداشت و به حکمیت کشیده شد گرچه در نهایت حقانیت حضرت علی آشکار شد اما باید توجه داشت این حوادث تاریخی به مانند درسی برای آیندگان است و ما باید از این حوادث درس عبرت بگیریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا