اجتماعی و فرهنگی

خودروهای فاقد معاینه فنی و زنجیر چرخ اعمال قانون می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار اسکندر مومنی از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در فصل سرما خبر داد و گفت: با توجه به وقوع پدیده وارونگی هوا در فصل سرد سال و افزایش روزهای آلوده شهر تهران و حتی کلانشهرها، انجام معاینه فنی خودرو یکی از الزامات در جلوگیری از افزایش آلودگی هواست .

وی با بیان اینکه اکنون حدود نیمی از خودروهای شهر تهران فاقد برگه معاینه فنی معتبر هستند،تاکید کرد: وضعیت وارونگی هوا در فصل پاییز و زمستان موجب شده تا با اجرای این طرح در پایتخت از تشدید آلودگی هوا و ایجاد حالت بحرانی جلوگیری شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه از ابتدای آبان ماه با استقرار نیروهای پلیس راهور در ۳۵معبر شهر تهران با خودروهایی که فاقد برچسب معاینه فنی هستند برخورد شده است، تصریح کرد: هم اکنون خودروهای فاقد برچسب ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. این در حالیست که در صورت بروز حالت اضطراری در شهر از تردد اینگونه وسایل قطعا جلوگیری می‌شود.

مومنی تصریح کرد: در طرح ویژه زمستانه پلیس داشتن زنجیر چرخ و برگه معاینه فنی معتبر از الزامات تردد در جاده‌هاست. به همین منظور در تمامی جاده‌های کشور نیز از تردد خودروهای فاقد برگه معاینه فنی جلوگیری می‌شود.

به گفته وی طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی شامل تمامی خودروهای عمومی، شخصی و دولتی است، لذا از شهروندان تقاضا می‌شود اکنون که فرصت هست با دریافت برگه معاینه فنی نسبت به ایمنی خودرو و جلوگیری از انتشار آلایندگی ناشی از خودروهایشان اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا