اجتماعی و فرهنگی

یک‌سوم آمبولانس‌های کشور فرسوده هستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر امین صابری نیا در حاشیه گردهمایی مدیران حوادث و فوریت های پزشکی کشور افزود: هم اکنون ۲۰۷۸ اورژانس ۱۱۵ در قالب پایگاه های شهری و روستایی در سطح کشور فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۰۰ ناوگان آمبولانس در سطح کشور فعالیت دارند، افزود: ۱۰۰۰ آمبولانس از این تعداد فرسوده می باشند و با خرید آمبولانس جدید باید تعویض شوند.

 

دکتر صابری نیا از کمبود ۷۰۰۰ نیروی پرسنل اورژانس در سطح کشور خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت امداد رسانی و خدمات پیش بیمارستانی با تامین نیروی انسانی میسر است.

 

رییس حوادث و فوریت های پزشکی کشور در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر متوسط روزانه به چهار نفر در سطح کشور به وسیله اورژانس هوایی که از مردادماه امسال فعالیت خود را در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز کرده، امداد رسانی می شوند.

 

وی خرید "مدیکوپتر" را از برنامه های اورژانس هوایی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از بالگردهای ترابری برای انتقال بیماران در اورژانس هوایی استفاده می شود.

 

به گفته وی، مدیکوپتر ها بالگردهای اختصاصی برای حمل ونقل بیماران و امدادرسانی هستند.

 

 وی در پایان گفت: سطح بندی کیفی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی و نهادینه کردن علم مدیریت EMS در حوادث و فوریت های پزشکی کشور از اقدامات در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا