اجتماعی و فرهنگی

تهیه اطلس جرایم توسط پلیس راه آهن

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار امیر رحمت اللهی در نشست تخصصی روسای پلیس راه آهن کشور، به شعار این پلیس در سال جاری با عنوان " ارتقاء الگوهای رفتاری کارکنان" اشاره کرد و اظهارداشت: کارکنان پلیس راه آهن کشور، اهتمام خود را برای تحقق این شعار گذاشته اند.

 

 

پیش بینی ساختار امنیتی – دفاعی برای راه آهن در سند چشم انداز

وی با اشاره به چند وجهی بودن سازمان راه آهن که بخشی از وظایف کارکنان آن خصوصاً در بخش مسافری جنبه خدماتی دارد از راه آهن به عنوان یک سازمان پرجمعیت کارگری و صنعتی بزرگ نام برد و گفت: وجود مراکز متعدد فنی، صنعتی و نیز کارگاه های تعمیرات لوکوموتیو ها، راه آهن را به شکل سازمان صنعتی خیلی بزرگ با زیر ساخت های ارزشمند برای کشور نشان می دهدکه در سند چشم انداز ۲۰ ساله برای این سازمان، ساختار امنیتی – دفاعی پیش بینی شده است.

 

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور با ۱۸ یگان و ۱۱۰ واحد انتظامی به مثابه کلانتری و پاسگاه تحت پوشش امنیتی و انتظامی پلیس راه آهن کشور قرار دارند.

 

وی به ماموریت های این پلیس در سه بخش انتظامی، ضابط قضائی و حفاظتی در مبحث اموال و تجهیزات راه آهن اشاره کرد و گفت: رویکرد انسان محوری در حوزه درون سازمانی و جامعه محوری در حوزه برون سازمانی از رویکردهای اصلی پلیس راه آهن به شمار می آید.

 

سردار رحمت اللهی، نیروی انسانی کارآمد، متخصص و برخوردار از مهارت های فعلی را ارزشمند ترین سرمایه هر سازمان نام برد و گفت: تاکید بر امر آموزش، ارتقاء تخصص های فردی و حرفه ای، ایجاد شرایط مناسب برای خدمت از جهت محیط خدمتی و نیز توجه به امور معیشتی کارکنان از اولویت های پلیس راه آهن به شمار می آید.

 

 

کاهش ۱۷ درصدی وقوع سرقت در خطوط ریلی

 

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در پلیس راه آهن کشور، از کاهش ۱۷ درصدی وقوع سرقت در هفت ماهه امسال خبرداد و افزود: اجرای طرح های هدفمند مبارزه با سرقت و شناسایی اموال مسروقه از دیگر طرح های این پلیس به شمار می آید.

 

وی با بیان اینکه در راه آهن سالیانه ۳۰ میلیون نفر مسافر و ۳۷ تن کالا از طریق شبکه ریلی جابه جا می شود به اجرای طرح امنیت پایدار در ایستگاه های راه آهن، مخازن سوخت، خطوط ریلی، زیر ساخت ها، منازل سازمانی و… در راه آهن سراسر کشور اشاره کرد.

 

رحمت اللهی، "شناسایی اموال رها شده" که در افزایش آمار سرقت نقش بسزایی دارد را یکی از دغدغه های پلیس عنوان کرد و گفت: با تلاش این پلیس، این طرح اجرا و از سوی مدیران راه آهن مورد استقبال واقع شد.

 

فرمانده پلیس راه آهن کشور به اماکن متروکه در حاشیه خطوط راه آهن اشاره کرد و گفت: این اماکن به محل مناسبی برای بیتوته و ارتکاب جرم مجرمان تبدیل شده بود که با تلاش این پلیس، ۱۰۶۸ ساختمان متروکه شناسایی شد و در حال حاضر ۲۵ ساختمان تخریب، ۳۸ ساختمان بازسازی و برای مابقی اماکن مجوز تخریب صادر شد.

 

 

تاکید بر استمرار اجرای طرح انضباط اجتماعی در خطوط ریلی و ایستگاه های راه آهن

رحمت اللهی با تاکید بر استمرار اجرای طرح انضباط اجتماعی در خطوط ریلی و نیز ایستگاه های راه آهن سراسر کشور به کشف دو کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر در این طرح در هفت ماهه امسال اشاره کرد.

 

این مقام ارشد انتظامی، شناسایی تهدیدات و آسیب پذیری های جامع،تهیه اطلس جرایم، استفاده از فناوری های نوین را از دیگر برنامه های پلیس راه آهن عنوان کرد.

 

تأمین امنیت قطار توریستی گردشگران خارجی توسط پلیس راه آهن

 

 

وی به تأمین امنیت قطار توریستی گردشگران خارجی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار ۲۵۰ نفر توریست اروپایی از کشورهای آلمان، اسپانیا، روسیه، سوئیس، انگلستان، استرالیا، سنگاپور، ترکیه، امریکا، فرانسه، ایرلند، دانمارک و کویت از طریق خطوط ریلی از شهرها و جاذبه های گردشگری ایران بازدید کردند؛ مأموران پلیس راه آهن با ایجاد پوشش اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مناسب، مراحل ورود و خروج این قطار به خاک کشوررا با امنیت کامل انجام دادند.

 

رحمت اللهی با اشاره به سوانح ریلی، گفت: آموزش حاشیه نشینان خطوط ریلی و نصب علائم هشداردهنده در برخی از نواحی راه آهن موجب شد تا تعداد سوانح از ۸۰ مورد در سال ۹۲ به ۶۱ مورد در هفت ماهه امسال برسد.

 

 

کشف ۲۶۹ کیلو مواد مخدر توسط پلیس راه آهن کشور

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۲۶۹ کیلو مواد مخدر و نیز افزایش ۱۴۸ درصدی کشفیات قاچاق در خطوط ریلی در هفت ماهه امسال خبرداد و گفت: طی این مدت ۸۹۵ تبعه بیگانه غیرمجاز دستگیر شدند که از این میان ۱۰۷ نفر به اتهام اسناد اقامتی مجعول توسط پلیس راه آهن بازداشت شدند.

 

فرمانده پلیس راه آهن کشور در خاتمه به راه اندازی "قطار نظم و دوستی" با حضور ۱۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس در هفته ناجا و اجرای چنین طرحی در ۴ یگان دیگر این پلیس و نیز استقبال مدیرعامل راه آهن کشور از این طرح اشاره کرد و گفت: تهیه دو کلیپپ تصویری با موضوع سوانح ریلی و سنگ پرانی و نیز ساخت سرود پلیس راه آهن از برنامه های اداره اجتماعی این پلیس به شمار می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا