اجتماعی و فرهنگی

افزایش حجاج ایرانی مکه به ۲۲ هزار نفر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  نصرالله فرهمند گفت: هم‌اکنون ۱۴ هزار و ۴۵۳ زائر ایرانی در این شهر حضور دارند و تعدادی از هتل‌های محل اسکان زائران نیز تخلیه شده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۱۴ هزار و ۴۴۸ زائر ایرانی پس از تشرف به مدینه‌منوره راهی مکه‌مکرمه شده‌اند. جمع‌کل پروازهای ورودی به مدینه نیز ۹۳ مورد بوده است و از سوی دیگر ورودی حجاج مکه سیر صعودی به خود گرفته و از مرز ۲۲ هزار نفر گذشته است.

رئیس ستاد مکه‌ مکرمه نیز اعلام کرد: تاکنون فرودگاه جده، شاهد تاخیر جدی‌ای در ورود پرواز‌ها نبوده است.

مسعود مجردی درباره حضور زوار در هتل‌ها هم گفت: تقریبا تمامی اماکن اقامتی مکه‌مکرمه اکنون دارای زائر هستند و این میزان در روزهای آتی افزایش یافته و هتل‌ها تکمیل خواهند شد.روزانه از دو مسیر ورودی جده و مدینه، حدود چهار هزار و پانصد زائر ایرانی وارد مکه‌مکرمه می‌شوند.

مجردی تاکید کرد: نخستین گروه زائران ایرانی حج امسال، ۱۴ شهریور ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به سرزمین وحی اعزام شدند و عملیات اعزام زائران از ۱۹ ایستگاه پروازی انجام می‌شود.

به گفته وی، اعزام زائران مدینه قبل تا ۳۰ شهریور ماه ادامه دارد و اعزام زائران مدینه بعد نیز از ۲۵ شهریور ماه شروع و تا شش مهر ماه ادامه خواهد داشت.

مجردی اظهار داشت: ۵۰ درصد زائران حج امسال مدینه قبل و ۵۰ درصد نیز مدینه بعد هستند و تمام پروازهای زائران مدینه قبل به فرودگاه مدینه و خروج آنان از فرودگاه جده است و پروازهای زائران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده انجام می‌شود در مجموع ۱۹۰ عملیات پرواز برای انتقال رفت و برگشت ۶۴ هزار زائر ایرانی و عوامل اجرایی به سرزمین وحی صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا