شورای شهر

هاشمی: برپایی هیئات حسینی نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵ ، در اولین روز ماه محرم نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، جواد صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، مزدجو رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید مطهری ، صالح نیا امام جمعه بخش کن، خسروآبادی شهردار منطقه و امامان جماعت مساجد به منظور هم افزایی و تقویت برنامه های فرهنگی ، قرآنی و  تبلیغی با رویکرد مسجد محوری در مسجد علی ابن ابیطالب منطقه۵ برگزار شد. 

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان ،در  آیین نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه۵ ، حادثه حسینی و واقعه کربلا را از ابعاد فرهنگی ، دینی ، ملی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی تبیین کرد.

وی  افزود: حماسه عاشورایی و حسینی ابعاد مختلفی دارد، اول بعد سیاسی بوده که حضرت امام خمینی (ره) آن را بوجود آورده است  و به واقع انقلاب اسلامی در امتداد انقلاب امام حسین(ع) قرار دارد. 

وی با اشاره به فعالیت سازمان های مردم نهاد گفت: از اولین نهادهایی که توسط و با مشارکت مردم شکل گرفت برپایی هیات حسینی بوده است که وجود آنها می تواند  نقش به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد. 

بعد اقتصادی احیای حماسه محرم نیز حائز اهمیت بوده زیرا این بخش توسط مردم حمایت می شود.
 
تامین هزینه های سوگواری سالار شهیدان از نوع مردمی و خودجوش،  بیانگر جنبه اقتصادی حادثه کربلاست و عزاداری ها در جامعه مانند هر حرکت دیگری باید در چارچوب و با دقت به دور از انحرافات انجام شود و به قول شهید مطهری در کتاب حماسه عاشورایی طوری اقدام نکنیم که عزاداری امام حسین منحرف شود.

هاشمی رفسنجانی افزود: وظیفه ای که در قبال حماسه حسینی به عهده مدیریت شهری است احیای مراسم عزاداری امام حسین(ع) است که باید موجب وحدت و وفاق ملی شود. 

وی واقعه کربلا را حرکتی برای زندگی دانست وبه وظیفه مدیریت شهری اشاره کردکه باید در کنار مردم و ائمه جماعات  فرهنگ عاشورایی را حفظ کنند و به دور از تفرقه حامی توسعه فرهنگ شیعیان باشند و به دست خناثان بهانه ندهند.  

در این مراسم ، جواد صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ، امیدوار شد شهردار جدید منطقه۵ با حمایت از مساجد نیاز های مردم را پاسخگو باشد. 

حجت الاسلام مزدجو رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید مطهری نیز براساس سوابق درخشان فرهنگی اجتماعی خسروآبادی شهردار جدید منطقه۵ ، تعامل سازنده و اثرگذار ایشان با مساجد را پیش بینی کرد. 

بر اساس این خبر ، صالح نیا امام جمعه بخش کن در این نشست از همکاری شهرداران پیشین منطقه با مساجد تشکر کرد و حضور خسروآبادی شهردار جدید منطقه را در اولین جمعه کاری خود در نماز جمعه کن به فال نیک گرفت و بر تکلیف مهم انعکاس مشکلات مردم به مدیران شهری تاکید کرد.

رجبعلی خسروآبادی شهردار جدید منطقه۵ نیز در جمع ائمه مساجد منطقه خود را خدمتگزار شهروندان خواند و افزود:اعتقاد دارم مساجد می تواند نزدیکترین محل برای حل مشکل مردم باشد و غیر از مسجد کدام محل می تواند محور حل مشکلات مردم باشد.

وی افزود: شهرداری مکانی است که با حجم فعالیت گسترده ، فرصت خدمت به مردم در آن فراهم است و با الهام از دستورات امام حسین ،  مراجعه عموم به این سازمان را نعمت دانست و به  جایگاه خدمت رسانی صادقانه مدیران شهری به مردم اشاره کرد. 

وی به نقش ویژه مساجد و همکاری امامان جماعت تاکید کرد و گفت: با حضور در مساجد سطح منطقه سعی در رفع نیاز های شهروندان داریم . مسجد محور فعالیت های مردمی است و ماه محرم فرصتی  است تا  ارتباط موثر با شهروندان را احیا کنیم. 

شهردار منطقه  بر عشق دوستداران حسینی اشاره کرد و افزود : امیدواریم با کمک ائمه جماعات ، مردم را راهنمایی کنیم و وظایفمان را به درستی انجام دهیم و این امر با همکاری شما دوستان روحانی محقق می شود و با تکیه بر سه اصل هدایت ، حمایت و نظارت با هم افزایی و تعامل دوسویه کمک به آبادی منطقه و رفع مشکلات شهروندان کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا