سیاسی

عضو هیات رئیسه مجلس:نوسازی حمل و نقل عمومی اولویت هیچ دولتی نیست

به گزارش شورا‌آنلاین، علیرضا رحیمی در خصوص ارسال نامه اخیر شورای شهر تهران به رییس جمهور مبنی بر ضرورت نوسازی اتوبوس های فرسوده و تعیین تکلیف پرداخت سهم دولت در بلیط مترو، گفت: به هرحال از آنجایی که شهرداری در تمامی ادوار با کمبود اعتبارات و منابع روبه رو بوده و درتامین هزینه ها مشکلاتی دارد، دولت باید اعتبارات لازم را در نوسازی حمل و نقل فرسوده درون شهری تامین کند؛ متاسفانه شهرداری طبق مار آمار مسئولان مدیریت شهری بین ۲۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و بانک ها دربخش های مختلف بدهکار است.

تحمیل فشار مالی بسیار به شهرداری

نماینده مردم تهران، ری،شمیرانات، اسلامشهر وپردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه متاسفانه در دوره گذشته پروژه های بسیاری بدون ارزیابی منابع در شهرداری اجرایی شد، افزود: شهرداری دراین دوره به دنبال تکمیل این پروژه ها است، لذا این مسئله و موارد دیگر فشار مالی سنگینی را به شهرداری در کنار محدودیت منابع تحمیل می کند، همچنین حمل و نقل همگانی به ویژه توسعه مترو، افزایش ظرفیت ناوگان، ایجاد خطوط جدید و تکمیل آن، ازسوی دیگر نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوس یکی از اولویت های اصلی شهرداری در تهران است.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده درپایتخت مورد اجماع تمامی دستگاه ها از جمله دولت و مجلس است، تصریح کرد: البته تامین منابع برای بلیط مترو بخشی توسط شهرداری و بخشی هم از سوی دولت تقبل می شود، اما به صورت کلی از آنجایی که دولت ها درپرداخت تعهدات خود به شهرداری با تاخیر روبه رو است؛ لذا تسریع دراین پرداخت ها کمک بسیاری هم به توسعه حمل و نقل ریلی و نوسازی ناوگان فرسوده شهری کمک می کند، به طورحتم این وظیفه شهرداری است که رفاه شهروندان را درخصوص حمل و نقل ایجاد کند.

پرداخت سهم دولت در حمل و نقل عمومی تکلیف قانونی است

رحیمی با تاکید براینکه دولت ها باید طبق تکالیف قانونی خود و با دراختیار داشتن منابع سهم مدیریت شهری را درخصوص حمل و نقل شهری دربخش مترو و اتوبوسرانی پرداخت کنند، گفت: اما به دلیل محدودیت منابع در دولت اولویت بندی لازم برای توجه به این بخش نشده است، این درحالی است که دولت باید در تخصیص اعتبارات و منابع به حمل و نقل بیش از حوزه های دیگر توجه کند؛ زیرا بخش وسیعی از حمل و نقل در تهران فرسوده و قابل استفاده نیست، لذا از دولت انتظار می رود که به مجموعه حمل و نقل عمومی درتهران نگاه ویژه تری داشته و ازآن غافل نشود.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه نوسازی اتوبوسرانی و تاکسیرانی درتهران از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: رهایی از مشکلات محیط زیستی درتهران، کاهش ترافیک و افزایش رفاه حال مسافران با نوسازی ناوگان حمل و نقل درتهران امکان پذیر بوده و این ضرورت  را نسبت به گذشته دوچندان می کند.

پیگیری نحوه پرداخت بدهی شهرداری درکمیته راهبردی

عضو هیات رییسه مجلس، درخصوص برنامه شهرداری برای پرداخت بدهی ها به پیمانکاران، تصریح کرد: کمیته راهبردی با عضویت شهردار، استاندار، رییس مجمع نمایندگان تهران، رییس شورای شهر و افراد دیگر تشکیل شده و دراین جلسات نحوه تسویه بدهی های شهرداری پیگیری می شود، اما نکته مهم مدیریت منابع و مصارف درجهت تعیین تکلیف بدهی ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا