اجتماعی و فرهنگی

بررسی تغییر تقویم آموزشی و روند تعطیلی پنجشنبه‌های

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا عصاره  در پاسخ به پرسشی درباره نتایج مطالعات آموزش و پرروش پیرامون تعطیلی مدارس و تقویم آموزشی اظهار کرد: مطالعات پیرامون تقویم آموزشی و تعطیلات از زمان دکتر نجفی انجام شده و تا کنون در جریان بوده است.

وی افزود: فارغ از بحث کوتاه شدن تعطیلات تابستانی، در پژوهش‌ها بیشتر تعطیلات پنجشنبه‌ها مدنظر است.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر مدارس پنجشنبه‌ها تعطیل هستند اظهار کرد: در این زمینه پژوهش‌هایی وجود دارد و معتقدم اگر بتوانیم روزهای پنجشنبه را یا از طریق غنی‌سازی و یا رفتن دانش‌آموزان به مدرسه پربار کنیم اطلاعات دانش آموزان افزایش و پیشرفت تحصیلی آنها سرعت می‌گیرد.

عصاره ادامه داد: اما این موضوع که از تعطیلی تابستان ها کاسته شود بحث دیگری است. تقویم آموزشی در تمام کشورها مشخص است و ما باید در کشور خود با توجه به اقلیم آب و هوایی و شرایطی که وجود دارد گام برداریم.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید بررسی شود آیا پنجشنبه‌ها که اکنون تعطیل شده  و کاهش ساعات آموزشی را در پی داشته است، تاثیر مهمی داشته یا خیر؟ اکنون طرح‌هایی برای غنی‌سازی روزهای پنجشنبه با نگاه پرورشی در آموزش و پرورش در دست اقدام است که باید نتایج آن بررسی شود تا تصمیم‌گیری در این خصوص را انجام دهیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا