مدیریت شهری

عرضه ۳۰ هزار راس دام در ۲۷ جایگاه میادین میوه و تره‌بار

به گزارش شورا‌آنلاین، عبدالحسین در نشست خبری در خصوص برنامه‌های این سازمان در روز عرفه و عید قربان گفت: بیش از دو ماه جلسات هفتگی در خصوص اقداماتی که باید در عید قربان صورت بگیرد، برگزار شده است و نهایتا مقرر شد ۲۷ جایگاه برای عرضه دام زنده در ۲۲ منطقه شهر تهران دایر شود که این مراکز در اختیار سازمان میادین است.ضمن اینکه در مراکز خیریه نیز سازمان میادین خدمات لازم را به شهروندان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: ‌در مناطق ۴، ۵، ۲ و ۱۸ دو جایگاه عرضه دام زنده ایجاد شده است که اگر ظرفیت زمین را می‌دادند می‌توانستیم مراکز بیشتری را دایر کنیم.

رحیمی به خطرات مرگبار تب کریمه کنگو و اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع این بیماری صورت گرفته است، گفت: بحث تب کنگو که بیماری کشنده ای است و به آسانی از دام به انسان انتقال پیدا می کند سال گذشته هم مطرح بود اما امسال و با توجه به اینکه عید قربان و روز عرفه در مردادماه است،  گرمای هوا زمینه رشد بیشتر این ویروس را فراهم می کند. بنابراین موضوع سلامت در مجموع ۴۰ جایگاه عرضه دام زنده برای ما بسیار حائز اهمیت است و ۵۰۰ ذبح‌کننده و حدود ۲۸۰ دامپزشک نیز در مراکز عرضه مستقیم دام حضور دارند.

وی‌ در خصوص ساعت کار جایگاه های عرضه دام گفت: در روز عرفه از ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر و در روز عید قربان نیز از ۵ صبح تا ۳ بعدازظهر مراکز عرضه دام فعال هستند و در مناطق ۴، ۱۵ و ۱۸ مراکز عرضه دام زنده از ۸ صبح تا پایان عید قربان خدمات ارائه می‌ شود.
 

رحیمی در باره قیمت فروش دام زنده گفت: کارشناسان ما در حال بررسی قیمت دام در شهر تهران و شهرهای اطراف هستند و تا فردا صبح قیمت نهایی اعلام خواهد شد. قطعا در تمامی مراکز قیمت دام یکسان خواهد بود و با هیچ ادله ای امکان افزایش قیمت وجود ندارد.
 

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۸ هزار دام زنده در مراکز عرضه دام توزیع شد که ۱۴ هزار دام در جایگاه‌های مشخص‌شده ذبح و مابقی این دام‌ها در مکان‌های دیگری که خریدار مشخص کرده بود، ذبح شد و امسال باید بالای ۳۰ هزار دام در مراکز عرضه دام زنده توزیع شود که این دام‌ها از همدان، اردبیل، خراسان، کردستان و قم تهیه می‌شود.

رحیمی در خصوص برنامه های فرهنگی سازمان میادین برای روز عید قربان گفت:این محیط‌ها خشن است و ممکن است برای کودکان و نوجوانان خوشایند نباشد. به همین دلیل برنامه های شاد ویژه ای در حاشیه جایگاه عرضه دام در نظر گرفته شده که خانواده ها و بخصوص فرزندان آن ها بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند.

رحیمی در خصوص ارائه محصولات تنظیم بازار در میادین تره بار گفت:عرضه گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ با قیمت مصوب تنظیم بازار  در میادین عرضه می شود و  از معدود جاهایی هستیم که علیرغم فشارهای زیاد، برای ثبات قیمت ها ایستادگی کردیم و امیدواریم که در بحث کمی هم بتوانیم میزان عرضه محصولات را افزایش بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا