ایستادگی به امید وصال

خصم پلید به ناموس وطن چشم داشت ارتش متخاصم بعثی با تجهیزات اهدایی ابرقدرتهای شرقی و غربی و مزدورانی از دیگر کشورها به سرزمین پاک و عزیزمان ددمنشانه حمله کرد و شهرها و روستاهای مرزی ایران اسلامی را در اشغال داشت.

بسیاری از زنان و مردان وطنمان را شهید و مجروح کرد تا به فرمان جهاد پیر جماران آحاد ملت قهرمان ایران ارتش و سپاه و بسیج مانند ید واحده در برابر دشمن متجاوز مردانه ایستادگی کردند شهید و جانباز شدند؛مردان قبیله غیرت در معرکه ماندند.

آزادگان سرفراز تا آخرین تیری که در سلاح داشتند ایستادگی کردند و بسیاری با بدنهای مجروح اسیر دشمن پلشت گشتند. فرزندان میهن به عشق دیدار پیر جماران روزهای سخت هجران را در گوشه زندانهای تاریک و وحشتناک دشمن،به امید وصال با مشقت بسیار سپری می کردند.

سرانجام روز ۲۶ مردادماه ۱۳۶۹ هنگامه ای به یادماندنی و منظره ای فراموش نشدنی بود چشم ها سخن می گفت اما زبان ها ساکت و آرام بود انتظار پایان یافت و آزادگان به میهن بازگشتند کوچه ها پر از شوق شد و لبان پر از خنده گشت.

امام راحل چه زیبا و شایسته در توصیف فرزندان خود فرموده اند: «اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی اند و آزادگان جهان آن را زمزمه می کنند» آری، آنان نه تنها اسیر نبودند بلکه آن ها دور از هرگونه وابستگی و دل بستگی ها بوده و ندای آزادگی را به گوش همه جهانیان رساندند.

مقام معظم رهبری نیز در وصف آزادگان عزیزمان اینچنین می فرمایند: شما ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستید که در دست دشمن غصب شده بودید.
خدای متعال شما را به ملّت و به این کشور اسلامی برگرداند؛ صبر و استقامت شما به اسلام آبرو بخشید.

سالروز آزادی اسوه های ایستادگی و مقاومت خصوصا به محضر برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر سید عبدالرزاق موسوی آزاده و آزادی خواه و عضو موثر شورای عالی استانها تبریک و شادباش عرض نموده و برایتان عزت و افتخار در سایه سلامتی آرزو میکنم. 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا