اجتماعی و فرهنگی

خروج۴۰۰هزارخانوارازحمایت کمیته امداد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمد امید در نشست شورای اشتغال استان کرمانشاه، توانمندسازی و ایجاد اشتغال را مهم‌ترین اولویت کمیته امداد در کشور عنوان کرد و افزود: در همین راستا طی چهار سال گذشته، با ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانوارهای محروم، ۴۰۰ هزار خانوار از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شده‌اند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: اگر در سال به هر خانوار دو تا سه میلیون تومان کمک بلاعوض داشته باشیم، با توانمندسازی این ۴۰۰ هزار خانوار بیش از هزار میلیارد تومان در هزینه‌های کمیته امداد صرفه جویی شده و به جای این افراد خانوارهای جدیدی تحت پوشش قرار گرفتند. بخش عمده‌ تسهیلاتی که به این خانوارها پرداخت شده از محل منابع قرض‌الحسنه ۲۲ بانک کشور بوده است.

به گفته وی، ۸۲ درصد از منابع پرداخت شده به ارزش ۵۶۰۰ میلیارد تومان از محل بانک‌ها بوده که در شرایط سخت و محدودیت منابع، کمیته امداد را حمایت کرده‌اند.

وی، رقمی که در سال جاری از همین محل برای تسهیلات کمک به مددجویان در نظر گرفته شده را نیز ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ و ۹۵۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: استان کرمانشاه از نظر جذب این منابع، جزو استان‌های برتر کشور است.

امید با بیان اینکه برنامه های توانمندسازی در سال ۹۵ هم با جدیت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای برای سال ۹۵ در نظر داریم که بر اساس آن به افراد غیرمددجو هم کمک اشتغالزایی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت های کمیته امداد از حوزه فرش و قالیبافان هم یاد کرد و ادامه داد: سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان فرش از بافندگان خریداری کردیم.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: آمادگی داریم در حوزه فرش هم به استان کرمانشاه کمک کنیم و چند هزار نفر را آموزش دهیم، تسهیلات در اختیار آنها قرار دهیم و فرشی که تولید می‌کنند را بخریم.

امید عنوان کرد: خصوصا در استانی مانند کرمانشاه که نرخ بیکاری بالایی دارد هرحمایتی که برای ایجاد شغل و کاهش بیکاری بتوانیم انجام خواهیم داد.

وی افزود: مقرر شده در کل کشور از هر استان یک شهرستان را انتخاب کنیم که به این منظور حدود ۷۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور در نظر گرفته شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا