سیاسی

وزیر بهداشت: خاطره خوشی از خبرنگاران ندارم

به گزارش شورا‌آنلاین، سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم روز بزرگداشت روز خبرنگار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه خبر خوبی برای مردم و رفع نگرانی‌های آنها دارید، گفت: امشب آقای رئیس‌جمهور خبر خوب را به مردم ارائه می‌کند و مصمم‌اند در دولت دوازدهم به ویژه داروها و کالاهای اساسی با نرخ دولتی در اختیار تولیدکنندگان و مردم قرار بگیرد.

وی افزود: تمهیداتی پیش‌بینی شده تا مردم به زحمت نیفتند، البته نمی‌توان تضمینی کرد که تخلفی نباشد چه برای تولیدکننده‌ها در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی که مردم می‌توانند مشکلات و تخلفات را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

وزیر بهداشت در مورد موضوع توریست‌درمانی گفت: این مسئله یک فرصت خوب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان دارو و تجهیزات است؛ چراکه ظرفیت خالی در صنعت دارو و تجهیزات برای صادرات داریم و در زمینه ارائه خدمات هم ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که این مسئله بستگی به این داشته که شرکت‌ها و مراکز مربوطه چه اقداماتی انجام دهند.

هاشمی ادامه داد: در حوزه ارز و ارائه تسهیلات برای شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، مکانیسمی پیش‌بینی شده که خطاها را کاهش دهد که در دوره‌ای رئیس‌جمهور و معاون اول گفتند برای هر اقلامی ارز ۴۲۰۰ تومان را در نظر گیرند که در آن یکی، دو ماه ممکن بود تصمیمات ناصحیح در ثبت سفارشات اقلام توسط وزارت صنعت‌، معدن و تجارت انجام شود، ولی جدیداً مسئولیت این قضیه برعهده ما شده و ما باید پاسخگو باشیم.

وی عنوان کرد: برای گروه اولی که قرار است ارز دولتی در اختیار آنها قرار گیرد مربوط به مواد اولیه و داروی بیماران بوده، همچنین تجهیزات پزشکی که به‌طور کلی ۵ هزار قلم دارو و ۲۲ هزار قلم تجهیزات پزشکی است.

وزیر بهداشت گفت: بنابراین کار ما سخت است؛ چراکه باید تلاش کنیم چندین هزار قلم دارو فراهم باشد که لیست نهایی در این زمینه فردا تحویل وزارت صنعت‌، معدن و تجارت می‌شود.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه خاطره خوشی از خبرنگاران تاکنون داشته‌اید، گفت: همه موضوعات که با خبرنگاران مطرح می‌شود خاطره است، برای همین ممکن است موضوعات برای مسئولان شیرین نباشد؛ چراکه عمدتاً غافلگیر می‌شوند.

وی درپایان درحالی که خنده بر لب داشت گفت: من تاکنون در مقابل خبرنگاران کم نیاورده و این‌گونه نبوده که نتوانم جواب دهم،‌ البته خاطره خوشی نیز ندارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا