اجتماعی و فرهنگی

شهرستان‌های تهران با محرومیت‌های زیادی روبرو هستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدحسین هاشمی در آیین آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک – چرمشهر با حضور معاون اول رییس جمهوری در منطقه چرمشهر ورامین گفت: باید با برنامه‌ریزی این مشکلات و محرومیت‌ها از شهرهای استان برطرف شوند.

 

وی گفت: اجرای پروژه آزادراه آبیک – چرمشهر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت تدبیر و امید است که نقش بسزایی در کاهش ترافیک و مشکلات زیست محیطی استان تهران و کمک به رفع محرومیت از منطقه ایفا خواهد کرد.

 

هاشمی افزود: با پیش بینی‌های انجام گرفته و در صورت تأمین اعتبار به موقع این پروژه به مدت دو سال و نیم اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد که در کاهش هزینه‌ها، مصرف سوخت و رفاه سفر نقش موثری خواهد داشت.

 

وی گفت: یکی از نیازهای شهرستان‌های استان تهران در حمل و نقل‌های درون شهری و برون شهری، ایجاد مترو حومه است که رییس جمهوری در سفر اخیر به غرب استان تهران بر این امر تأکید کرد.

 

هاشمی افزود: یکی از مسیرهای قطارحومه‌ای استان تهران، مسیر تهران – ورامین است که امید می‌رود با فراهم شدن شرایط این مسیر در شهریور سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد.

 

استاندار تهران گفت: هیأت دولت در سفر به غرب استان تهران برای اجرایی شدن قطار حومه‌ای با همکاری بخش خصوصی تأکید داشته و قطار عمومی نیاز اصلی استان تهران محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به شاخصه‌های استان تهران افزود: استان تهران نزدیک یک میلیون نفر ساکن روستا، یک و نیم میلیون نفر دانش آموز و حدود یک میلیون نفر جمعیت دانشجویی دارد. همه مسائل انسانی استان تهران میلیونی است و این امر توجه جدی مسوولین را می‌طلبد.

 

هاشمی گفت: اکنون ۵۱ درصد از کل مالیات کشور و ۷۰ تا ۷۵ درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور توسط استان تهران تأمین می شود ولی شاخص هایی که سازمان مدیریت و برنامه برای سایر استان ها تعیین می کند، این شاخص را برای استان تهران نیز در نظر می گیرد در صورتی که استان تهران نیاز به توجه اساسی تر دارد.

 

وی افزود: استان تهران در زمینه بهداشت و سلامت که مورد تأکید دولت تدبیر و امید قرار دارد در جایگاه سی و یکم کشور قرار دارد.

 

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، هاشمی تأکید کرد: استان تهران دچار عقب ماندگی هایی است که باید با توجه ویژه این کمبودها برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا