اجتماعی و فرهنگی

خبر خوش معاونت منابع انسانی برای کارکنان شهرداری تهران: ارتقاء شغلی نیروهای شایسته با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان

به گزارش شورا‌آنلاین، داور نظری گفت : تحول در هر جامعه و یا سازمانی نیازمند گذراندن سه مرحله می باشد که در علم مدیریت این مراحل به "ذوب کردن یخ زدایی"، "تغییر" و "انجماد وثبات جدید" تقسیم بندی می شود و اینک با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی، یخ زدایی از مدیریت های سازمانی آغاز شده و اکنون می بایست به مرحله تغییر ورود کنیم.

نظری ادمه داد: با اجرای این قانون یقیناً بخشی از نیروهای شایسته در شهرداری تهران ارتقا پیدا کرده و در جایگاه های مدیریتی قرار می گیرند که تسری این موضوع در کل کشور موجب بهبود عملکرد و سرافرازی ایران عزیزمان خواهد بود.

قائم مقام معاونت توسعه منابع انسانی افزود: همواره برای آنکه در انتصاب مدیران موفق باشیم به یک مدل شایستگی نیاز داریم؛ هر چند این مدل برای شهرداری تهران در گذشته طراحی و تبیین شده اما در عمل مورد توجه قرار نگرفته است که امید داریم با یاری خداوند متعال بتوانیم مدل جدیدی مبتنی بر شعار شهردار محترم تهران ( شهر زیست پذیر شهروندی مشارکت پذیر ) و مطابق با برنامه های شورای پنجم تدوین کرده و بر اساس آن انتصابات موفقی را داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس آنچه که متعهد شده ایم توانسته ایم در مدت حضور خود گامی مهم در راستای هوشمند سازی و شفاف سازی حوزه منابع انسانی برداریم که از جمله آنها راه اندازی "سامانه بازار کار داخل" به منظور ارتباط آسان میان مدیران و کارکنان در جهت کشف استعداد ها، ارتقای شغلی و نیز رفع تبعیض در جا به جایی منابع انسانی در شهرداری تهران می باشد.

رئیس کمیته معماری منابع انسانی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دو سامانه دریافتیم که علی رغم مازاد نیرو در شهرداری تهران، دچار فقر نیروی تخصصی در شهرداری تهران هستیم و علاوه بر این مشکلاتی را احصا کردیم که در آن کارکنان بسیاری از عدم تطابق تحصیلاتشان با شغل فعلی و نداشتن امید به ارتقای سازمانی گله مند هستند که اکنون با ایجاد "سامانه بازار کار داخل" به کمک آنها آمده ایم تا مدیران بدون در نظر گرفتن ارتباطات شخصی در انتخاب کارکنان خود، ضمن توجه به تخصص مورد نظر به استفاده از ظرفیت های درون سازمانی بپردازند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کارمندان سراها راساماندهی بفرمایید این طرحها بسیار عالی ست شماباجایگزینی نیرو بانیروی بازنشسته شهرداری راجوان می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا