مدیریت شهری

برپایی سفره هفت‌سین اقوام در ایستگاه‌های مترو

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد صائبی با بیان اینکه مترو، شهر زیرزمینی ناب است، گفت: عید نوروز همزمان با ایام فاطمیه است و برهمین اساس سعی شده تمام اقدامات حال و هوای فاطمی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه باید شعائر امسال در این ایام حفظ شود، گفت: تمامی برنامه‌های نوروزی ایستگاه‌های مترو با برنامه‌های مذهبی ویژه ایام فاطمیه تلفیق شده است و سعی در تکریم این ایام داریم.

 

صائبی با اشاره به برگزاری سرود و تئاترهای مذهبی با رویکرد ایام فاطمیه و نوروز در ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: در نوروز ۹۴ نشریه تک صفحه‌ای در مورد حال و هوای نوروز در مترو و چگونگی سرویس‌دهی این وسیله حمل و نقل عمومی میان مسافران منتشر می‌شود تا میزان آگاهی این افراد در مورد مترو افزایش یابد چراکه اغلب افراد تصور می‌کنند که شب‌ها و پس از بسته شدن ایستگاه‌ها، کار متصدیان پایان می‌گیرد، اما اینگونه نیست و مسوولان به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و پس از بسته شدن ایستگاه‌ها، قطارها برای شست‌وشو و نظافت به محل مخصوص هدایت شده و دیگر اقدامات صورت می‌گیرد و این نشریه، نشان‌دهنده وضعیت مترو است.

 

معاون فرهنگی و هنری مترو تهران با اشاره به استقبال مسافران از برنامه‌های هنری این معاونت گفت: صفحه اینستاگرام مترو تهران ۳۰۰ هزار فالور دارد این تنها بخشی از استقبال مسافران از برنامه‌ها است.

 

صائبی با اشاره به برپایی سفره‌های هفت سین ایرانی- اسلامی در ایستگاه‌های مترو گفت: در نوروز تهران نه تنها تعطیل نیست بلکه به دلیل خلوتی زمان مناسبی برای گردش است . بر همین اساس سعی شده است تا در قالب یک نقشه اماکن دیدنی و فرهنگی پیرامون هر ایستگاه برای مسفاران تشریح داده شود. به عنوان مثال برای ایستگاه ۱۵ خرداد برنامه‌ریزی‌هایی پیرامون معرفی آثار فرهنگی اخذ شده است به گونه‌ای که افراد قبل از رسیدن به ایستگاه، اطلاع پیدا می‌کنند که در حوالی این ایستگاه‌ها چه مکان‌هایی برای سپری کردن اوقات فراغت وجود دارد.

به گفته صائبی، مترو تهران تحت پوشش هفت هزار متر بنر فرهنگی قرار می‌گیرد.

 

وی همچنین از اعلام آمادگی این معاونت برای برپایی هفته‌های فرهنگی اقوام مختلف در مترو خبر داد و گفت: معتقدیم ایستگاه‌های مترو به دلیل تردد روزانه افراد بسیار، محل مناسبی برای ارائه تبلیغات و بسته‌های فرهنگی – آموزشی است و برهمین اساس در راستای افزایش آگاهی‌های مردمی در حوزه اقوام مختلف می‌توان از ظرفیت ایستگاه‌های مترو استفاده کرد و البته ما در نظر داشتیم که در ایام عزاداری محرم و صفر، آداب عزاداری اقوام مختلف را نشان دهیم اما به دلیل عدم همکاری لازم سازمان‌های مربوطه این مهم رخ نداد.

 

صائبی در پایان از ایجاد پاتوق فرهنگی در ایستگاه‌های مترو خبر داد و ضمن آنکه از بیان توضیحات بیشتر خودداری کرد گفت: سال آینده اتفاقات خوبی در راستای ایجاد پاتوق فرهنگی در مترو رخ خواهد دادو شاهد اجرای طرح جدیدی خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا