اجتماعی و فرهنگی

نصب دو درب حرم مطهر امیر مؤمنان(ع) همزمان با عید غدیر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حسین ایرانپور گفت: دو درب مشبک حرم مطهر علوی که توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است این هفته برای نصب به نجف اشرف منتقل خواهد شد مونتاژ نهایی این دو درب، در اصفهان آغاز شده است و پس از آن برای انتقال آماده می‌شود.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری بازسازی عتبات عالیات اصفهان افزود: این درب‌ها بیست و چهارمین و بیست و پنجمین درب‌های حرم مطهر ائمه معصوم(ع) است که در استان اصفهان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به مکان نصب این دو درب مشبک در حرم حضرت علی (ع) گفت: یکی از این درب‌ها زیر ناودان طلا و دیگری در ایوان علما حرم مطهر کار گذاشته خواهد شد.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی با بیان اینکه ساخت این درب‌ها از سه سال پیش آغاز شده است، گفت: بیش از ۵۰ هنرمند با بکارگیری هنرهای قلم زنی، میناکاری، زرگری، نقره کاری، فیروزه کاری و طلا کاری این دربها را به صورت دو رو ساخته اند که جز اولین دربهایی است که فیروزه در آنها به کار رفته است.

وی افزود: این دو درب به ابعاد دو متر در سه متر و ۱۵ سانتی متر ساخته شده و مزین به آیات مقدس قرآن مجید، آیه ولایت و صلوات مخصوص پس از نماز، اسامی و القاب حضرت علی (ع) است.

ایرانپور در خصوص نحوه تأمین هزینه ساخت این درب‌ها عنوان کرد: جمعی از خیران اصفهانی و کارمندان بانک تجارت کل کشور در این زمینه مشارکت کرده اند.

وی در پایان یادآور شد: این دو در روز عید غدیر خم در محل نصب می‌شوند و پیش از آن برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا