شورای شهر

انتقاد عضو شورا از تصرف فضای عمومی شهری توس ادارات و مغازه‌ها: فکر می کنند شهر صاحب ندارد!

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد علیخانی درباره ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای، گفت: طبق مطالعات جامع صورت گرفته تهران ۹۰۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای دارد که این تعداد به غیر از منطقه ۲۲ محسوب می‌شود و اگر منطقه ۲۲ را اضافه کنیم تهران حدود یک میلیون فضای پارک حاشیه‌ای دارد.

وی افزود: یکی از مصوبات شورای پنجم در آغاز شروع به کار الزام شهرداری تهران به ساماندهی پارک حاشیه‌ای بوده و شورا شهرداری را الزام کرد که برنامه خود را برای پارک حاشیه‌ای ارائه بدهد و با این اقدام ضمن اینکه ساماندهی صورت می‌گیرد قطعاً در کاهش آلودگی هوا و نظم‌دهی به شهر نیز مؤثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران  گفت:‌علاوه بر دیگر مزایای ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای موجب یک درآمد پایدار برای شهرداری نیز می‌شود و می‌تواند در این اوضاع بی‌پولی و کمبود منابع مالی کمک خوبی برای شهرداری باشد.

علیخانی گفت:‌متأسفانه شاهد آن هستیم که خیلی از ادارات و مغازه‌ها فضای شهری عمومی را به صورت اختصاصی برای پارک خودروی خود تصرف کرد‌ند و مثل این می‌ماند که شهر صاحب ندارد.

وی گفت: محمدعلی افشانی شهردار تهران نیز اعلام کرده‌اند که برای پارک‌ حاشیه‌ای و ساماندهی آن برنامه جدی دارند و این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا