مدیریت شهری

ارائه خدمت رایگان مترو به نمازگزاران عید فطر

به گزارش شورا‌آنلاین، شهریار افندی‌زاده قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در شصت و دومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی به اقدامات این سازمان برای برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر پرداخت و گفت: افزایش قطارهای مترو در خطوط یک و سه برای دسترسی راحت‌تر مسافرات و نمازگزاران به مصلای تهران از جمله این اقدامات بوده است.

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: امسال فاصله زمانی بین قطارها ۴ دقیقه پیش‌بینی شده و ساعت ۵ ونیم صبح قطارها به طور رایگان نمازگزاران را به مصلا می‌رسانند.

وی با بیان این مطلب که امسال محدودیت‌های ترافیکی برای اتومبیل‌های شخصی اعمال می‌شود، بیان داشت: بهتر است شهروندان تهرانی برای شرکت در نماز عید سعید فطر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی اعلام کرد: اتوبوسرانی بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس برای مراسم نماز عید سعید فطر پیش‌بینی کرده و این اتوبوس‌ها از ساعت ۵ و نیم صبح از ۲۱ میدان و تقاطع مهم نمازگزاران را مستقیما به سمت مصلا منتقل می‌کنند، همچنین با مساجد هماهنگی شده و ۲۰۰ دستگاه از این تعداد در اختیار مساجد قرار می‌گیرند.

افندی‌زاده تصریح کرد: ۳۵۰ دستگاه ون نیز برای انتقال نمازگزاران پیش‌بینی شده است و پارکینگ‌هایی پیش بینی شده تا بتوان نظم ترافیکی مناسبی را ترتیب داد.

وی به هماهنگی مناطق ۳،۶ .و ۷ شهرداری تهران با پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت اشاره و خاطرنشان کرد: هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا بتوان مراسم نماز عید سعید فطر را در نهایت نظم در مصلا برگزار کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا