سیاسی

انتقاد رئیس مجلس از ساخت و سازهای بی رویه در پایتخت: در کوچه باریک عمارت ۳۰ طبقه ساخته اند!

به گزارش شورا‌آنلاین، علی لاریجانی در این دیدار گفت:یکی از این موضوعات هوای تهران است که قانون لایحه هوای پاک در این راستا در مجلس تصویب شده و شرایطی را برای کارخانه ها و حمل و نقل قرار داد، لذا اگر شهرداری پشت اجرای آن نایستد، دستگاه ها آن را اجرایی نمی کنند.

وی افزود: در زمینه گسترش مترو، توسعه حمل و نقل عمومی، برقی کردن موتورسیکلت ها و کارخانه هایی که اطراف تهران وجود داشته و آلودگی زیادی دارند و سوخت منازل، شهردار تهران باید جلساتی برای چاره اندیشی و رفع مشکلات برگزار کند که در این راستا مجلس حتما از شهرداری تهران حمایت می کنند.

لاریجانی ادامه داد:بحث ترافیک و حمل و نقل نیز یکی از مباحث مهم دیگر برای شهر تهران است. باید در این دو بخش بازنگری هایی صورت گیرد، چرا که حجم حمل و نقل با مترو کم بوده و سهم حمل و نقل های دیگر بیشتر است، لذا اگر سرمایه گذاری در بخش مترو افزایش یابد، می توان از حجم ترافیکی کاست که این موضوع باید در اولویت قرار گرفته و برنامه جامعی برای بحث ترافیک تدوین شود.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد:تا حدی بحث فروش فضای شهر برای اداره و کسب درآمد معنا داشت، اما موضوع فروش فضای شهر بدون اصول انجام شده، چرا که در برخی از خیابان های تنگ عمارت های ۳۰ طبقه بنا نهاده شده که برای کشور مشکل ایجاد می کند، لذا شهرداری تهران باید برای این بخش انضباطی در نظر گرفته و راه های دیگر برای کسب درآمد در نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا