ورزشی

رستمی: دنبال این نیستم پرافتخارترین ورزشکار ایران شوم

به گزارش شورا‌آنلاین، کیانوش رستمی درباره شرایطش بعد از مصدومیت در مسابقات جهانی گفت: بعد از بازگشت از مسابقات آمریکا پیگیر درمان زانویم بودم؛ درد زانویم خیلی بهتر شده است و با حمایت‌های مرادی و صالحی‌امیری شرایط بهتری دارم. حضور رئیس کمیته ملی المپیک هم در تمرینات ما ارزشمند بود و روحیه گرفتیم.

وی افزود: تمریناتم را انجام می‌دهم تا دوباره مانند گذشته با اقتدار در مسابقات شرکت کنم. هنوز راه زیادی دارم چون حدود ۲ سال بود که به نوعی از دنیای ورزش خداحافظی کرده بودم؛ چون لذتی از تمرین کردن نمی‌بردم. هدف اصلی من المپیک ۲۰۲۰ است و به بازی‌های آسیایی نگاهی ندارم، اما این مسابقات هم در مسیر رسیدن به این هدف قرار دارد.

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری المپیک تصریح کرد: زیبا‌ترین چیزی که می‌تواند برای کشور رقم بخورد اهتزاز پرچم ایران در المپیک است. من هم دوست دارم در بین ورزشکارانی باشم که ۳ مدال المپیک دارند؛ دوست دارم این اتفاق زیبا همراه با کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال رخ دهد.

رستمی در پاسخ به این سؤال که با کسب طلای المپیک به پرافتخارترین ورزشکار ایران تبدیل خواهد شد، گفت: هدف نهایی و اصلی من قهرمانی در المپیک است، اما دنبال این نیستم پرافتخارترین ورزشکار ایران شوم چون هادی ساعی این عنوان را در اختیار دارد و برای من هم قابل احترام است. البته من هم تلاش می‌کنم مانند ساعی در بین ۳ مداله‌های المپیکی‌ قرار بگیریم.

وی درباره کاهش سهمیه وزنه‌برداری با توجه به مدعیان خوب داخلی و رقابت برای کسب این دو سهمیه در بین ملی‌پوشان وزنه‌برداری گفت: این اتفاقی بود که برخی‌ها با ندانم کاری و غیرحرفه‌ای زندگی کردن برای ورزش ما رقم زدند. آنها باید خیلی حرفه‌ای‌تر ورزش و زندگی می‌کردند. ۲ سال قبل مطلبی درباره محرومیت تیم روسیه از حضور در مسابقات جهانی گذاشتم چون ناراحت بودم و می‌دانستم خیلی از آنها دوپینگ نکرده‌اند، اما همه به من خندیدند در حالی که این اتفاق حالا برای ما افتاده است.

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری المپیک ادامه داد: این موضوع برای من ناراحت‌کننده بود، اما حالا که این اتفاق برای ما رخ داده است همانطور که برخی به آن می‌خندیدند حالا هم باید به این اتفاق بخندند. باید دیدگاه ما یکسان باشد و نباید فقط جایگاه خودمان را ببینیم.

رستمی عنوان کرد: آرزو می‌کنم تمام ملی‌پوشان تمرینات خود را به بهترین شکل انجام دهند و همانطور که در المپیک‌های قبلی دل مردم را شاد کردند باز هم برای ایران افتخارآفرینی کنند چون هیچ چیزی بالاتر از این نیست. مردم ناراحت و دلسرد هستند، اما وقتی می‌بینند یک جوان ایرانی پرچم کشور را بالا می‌برند خوشحال می‌شوند و از دغدغه‌های آنها کم می‌شود و انرژی می‌گیرند.

وی در خصوص اینکه آیا فکر می‌کند در بین ۲ سهمیه وزنه‌برداری المپیکی ایران باشد، گفت: المپیک جای بهترین‌هاست؛ در اینجا هم هرکسی بهتر باشد به المپیک می‌رود. وزنه‌برداری یک رشته رکوردی است و جایگاه همه مشخص است. من هم کاری می‌کنم مردم کشورم در حاشیه نگرانی نروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا