ورزشی

اوجاقی:حضورم در تیم ملی فوتبال تداخلی با ووشو ندارد

به گزارش شورا‌آنلاین، حسین اوجاقی در مورد شرایط فعلی سانداکاران تیم ملی ووشو در دور دوم اردوهای آماده سازی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، توضیح داد: دومین مرحله اردوها را آغاز کرده‌ و در کنار تمرینات، مسابقه‌های انتخابی نیز برگزار شده‌اند و تا الان دو نفر فیکس تیم ملی هستند. در حال حاضر بیش‌تر روی مسائل تاکتیکی و فنی کار می‌کنیم و به شخصه از شرایط فعلی ملی‌پوشان راضی هستم. ۲۳ این ماه (اردیبهشت) هم تیم اندونزی به ایران وارد می‌شود تا اردوی مشترکی را برگزار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که اردوی مشترک با اندونزی می‌تواند برای آماده‌سازی تیم ملی ایران مفید باشد؟ توضیح داد: این اردوی یک ماهه در ایران برگزار می‌شود و قطعا در آماده‌سازی تیم ملی ووشو تاثیر مثبت دارد. اندونزی تیم قوی دارد و بعد از چین و ویتنام، از قدرت‌های ووشو است. حتی در مسابقات کشورهای اسلامی ۲۰۱۳ کالمبانگ، ووشوکار ۶۰ کیلوگرم تیم اندونزی نماینده ایران را برد که نشان از سطح خوب این تیم است. می‌توانیم اردوی خوبی را با این تیم برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی ووشو(ساندای مردان) در مورد آسیب دیدگی نفراتی چون "محسن محمدسیفی" نیز توضیح داد: این آسیب دیدگی‌ها برای همه ووشکاران وجود دارد اما برای الآن نیست و فکر نمی‌کنم مشکلی به وجود آورد. انتخابی "شیخی و محمدسیفی" قرار بود قبلا برگزار شود اما، ابتدا به دلیل مصدومیت سیفی و الان به خاطر مصدومیت شیخی قرار است در یک تاریخ دیگر برگزار شود. زمان داشتیم به همین دلیل فرصت دادیم تا فیزیوتراپی شیخی تمام شود و در یک شرایط مساوی انتخابی را برگزار کنیم.

او در مورد ورود نفرات جدیدی مثل "رضا سبحانی" به ترکیب تیم ملی ووشو، گفت: هر کسی که به ترکیب اعزامی می‌رسد قطعا سطح بالایی دارد، چرا که در انتخابی‌ها نه تنها یک‌ بار بلکه دوبار به پیروزی رسیده. سبحانی نیز در انتخابی‌ها عملکرد خوبی داشت و عضو تیم ملی شد. البته چون بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در اوزان سبک ووشو برگزار می‌شود کار بسیار سختی را در پیش داریم. وزن پنجم حذف شد و دست ما نسبت به دوره‌های گذشته بسته‌تر است. ما در مسابقات جهانی هم در اوزان ۷۰ کیلو به بالا مدال آوری کرده‌ایم و اما در بازی‌های آسیایی در اوزان ۷۰ به پایین مبارزه می‌کنیم که کار سختی است.

اوجاقی در پاسخ به این سوال، چرا ایران در اوزان سبک همه‌ی رشته‌های رزمی خود ضعف دارد؟ توضیح داد: این مساله به جامعه هدف کشورهای مختلف در آسیا برمی‌گردد. کشورهای آسیای شرقی به طور کلی فیزیک کوچکی دارند، جمعیت زیادی هم در این کشورها هستند که با کمی فعالیت و استعدایابی در بخش اوزان سبک، نفرات خوبی کشف می‌شوند. متاسفانه در ایران این شرایط وجود ندارد و همیشه در اوزان سنگین به مدال رسیده‌ایم.

سرمربی تیم ساندای مردان در مورد پیش‌بینی خود از مدال آوری ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، گفت: مسابقات در چهار وزن است و نسبت به گذشته کار سخت‌تری داریم. باید در چهار وزن سبک مبارزه کنیم و همین مساله پپیش‌بینی مدال را سخت‌تر می‌کند. البته ما برای نشان دادن بهترین عملکرد خود عازم بازی‌های آسیایی می‌شویم و از کسب مدال ناامید نیستیم.

او در پاسخ به این سوال، حضور او در تیم ملی مشکلی برای تمرینات تیم ملی ووشو ایجاد نمی‌کند؟ تصریح کرد: تمرینات ملی‌پوشان فوتبال در هفته یکی دو جلسه است و زمان آن را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با تمرینات تیم ملی ووشو تداخلی ندارد.

اوجاقی در پایان این گفت‌وگو، راجع به زمان برگزاری انتخابی‌های محمدسیفی و شیخی نیز گفت: فعلا زمان دقیقی برای این انتخابی‌ها مشخص نشده اما هر کسی که بخواهد فیکس تیم ملی شود باید دو بازی از سه بازی را با پیروزی پشت سر بگذرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا