سیاسی

انتقاد چمران از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی و خاک خوردن شهر آفتاب هزار میلیاردی

به گزارش شورا‌آنلاین،مهدی چمران افزود: نمایشگاه شهر آفتاب از مجموعه های بزرگ نمایشگاهی است که از ظرفیت ها و قابلیت‌های بسیاری برای برگزاری بسیاری از نمایشگاه های داخلی و بین المللی برخوردار است.

چمران درباره چگونگی ساخت مجموعه شهر آفتاب خاطر نشان شد: آن زمان طبق قرار کتبی که با رئیس دولت اصلاحات گذاشته شد قرار شد تا دیگر در آن مکان نمایشگاه های پر ازدحام گذاشته نشود. هر نمایشگاهی اعم از نمایشگاه اتومبیل یا بازارهای بهاره که منجر به افزایش ترافیک و جمعیت در شهر تهران می شود در نمایشگاه های داخل شهر برگزار نشود، ازاین رو قرار بر ساختن نمایشگاهی خارج از شهر تهران شد که شهرداری تهران بعد از انجام مطالعات فراوانی و برآورد هزینه ها ساخت نمایشگاه شهر آفتاب را در دستور کار قرار داد.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای جلوگیری از بار ترافیکی نمایشگاه بزرگ کتاب بر پایتخت نشینان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب به مدت دو سال در مجموعه عظیم شهر آفتاب اثرات و نتایج مطلوبی در کاهش ترافیک شهر تهران داشته چرا که نمایشگاه کتاب از جمله نمایشگاه های پر ازدحامی است که بسیار پر مراجعه است و به ویژه از شهرستان ها با اتوبوس برای بازدید از نمایشگاه کتاب درآن حاضر می شوند بنابراین برگزاری چنین نمایشگاهی با حجم بالای بازدید کننده نیازمند برگزاری در مکان بزرگی همچون مجموعه شهر آفتاب است که تسهیلات و ظرفیت های لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

چمران افزود: کارشناسان معتقدند که عدم استفاده از نمایشگاه شهر آفتاب که هزینه بسیاز زیاد بالغ بر هزار میلیارد تومان برای احداث آن صرف شده به نوعی تحمیل خسارت به شهر است.

وی ادامه داد: عدم برگزاری نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب اشتباه بزرگی است که منجر به افزایش آلودگی هوا و تحمیل ترافیک به مردم شهر می شود. مسلما مصلی جای برگزاری نمایشگاه نیست در حالی که شهر آفتاب مختص برگزاری نمایشگاه ساخته شده و مدیریت شهری پیشین ظرفیت های خوبی برای دسترسی های مطلوب به این مجموعه عظیم اندیشیده است.

چمران با اشاره به ظرفیت های شهر آفتاب خاطر نشان شد: عدم برگزاری نمایشگاه کتاب یا سایر نمایشگاه ها در مجموعه شهر آفتاب منجر به فلج شدن بخشی از ترافیک در منطقه پرترددی از تهران خواهد شد. چادرهای بزرگی برای مجموعه شهر آفتاب تا احداث سایر سالن ها خریداری شده از این رو انتظار می رود اعضای شورای شهر و شهرداری در قبال هزینه های شهر مسوول باشند و اجازه ندهند این ظرفیت بزرگ خاک بخورد! تاسیسات مطلوب و پارکینگ مناسب در مجموعه شهر آفتاب همه وهمه برای رفاه حال شهروندان ومسافرین که از جای جای ایران اسلامی برای بازدید از نمایشگاه به تهران می آیند مورد بهره برداری قرار گرفته تا مردم شهر آرامش وآسایش را در شهر تجربه کنند از این رو بنده معتقدم انتخابی غیر از شهر آفتاب درراستای برگزاری نمایشگاه بسیار نادرست وغیر صحیح است.

وی در پایان با تاکید براین موضوع که دایر کردن نمایشگاه در شهر منجر به ایجاد فاجعه ترافیکی می شود اظهار داشت: متاسفانه تغییر سیاست های پی در پی نمایندگان شورای شهر به هیچ وجه امر مطلوبی نیست ودر خور شان و متناسب با نیازهای شهر نیست. اگر ظرفیتی برای مساله و موضوعی در شهر فراهم شده باید تا تکمیل شدن و پایان کار بدان توجه ویژه ای صورت بگیرد. یقینا بی توجهی به بار ترافیکی برگزاری نمایشگاه در شهر تهران منجر به ایجاد فاجعه ای می شود که ساعتهای بسیاری از وقت شهروندان را در ترافیک به هدر می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا