سیاسی

توصیه های رئیس فراکسیون امید برای انتخاب شهردار جدید تهران/عارف: شورای شهر باعث بی اعتمادی مردم به گفتمان اصلاح طلبی نشود

به گزارش شورا‌آنلاین، محمدرضا عارف در دیدار با اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سید محمود طالقانی ضمن اشاره به سالگرد تاسیس شوراها گفت: یکی از مهمترین نمودهای مردم‌سالاری، شوراهای شهر و روستا است. نگاه ما در دولت آقای خاتمی به شورای شهر به عنوان یک پارلمان محلی بود و به دنبال مدیریت یک پارچه شهری بودیم که به دلیل ابلاغ نشدن سیاست‌های اصل ۴۴ این مهم در آن مقطع عملیاتی نشد، تاکنون هم به دلیل نگاه تمرکزگرایی حاکم بر کشور نتوانستیم در مسیر مدیریت یکپارچه شهری حرکت کنیم.

وی روزمرگی را آفتی برای فعالیت نهاد شوراها دانست و افزود: اعتماد مردم نباید به نهاد شوراها خدشه دار شود، مردم در انتخابات سال ۹۶ در تهران و اکثر کلان شهرها به لیست امید اعتماد کردند و رای قاطعی به گفتمان اصلاح طلبی دادند.

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: با توجه به هزینه‌هایی که برای تهیه لیست امید در تهران داده شد، اعضای شورای شهر تهران باید به عقبه گفتمانی خود توجه داشته باشند و در مسیری حرکت نکنند که باعث بی‌اعتمادی مردم به این گفتمان شود.

عارف سهم خواهی را آفتی برای جریان‌های سیاسی دانست و گفت: امروز باید مهمترین دغدغه همه مسئولان خدمت به مردم باشد. شورای شهر تهران هم باید مراقب کند گرفتار حاشیه‌هایی که برخی افراد  و جریانات مدعی می‌خواهند برای آنها ایجاد کنند نشود و تمام تلاششان خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار تهران باید در فضایی آرام و به دور از فشارهای برخی جریانات باشد، خاطرنشان کرد: ملاک اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار تهران باید تخصص گرایی، کارآمدی، پاکدستی، آشنایی با مدیریت شهری، تعامل با همه نهادهای حاکمیتی و داشتن برنامه مدون برای اداره شهر باشد.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با یاددآوری مسیر آغاز شده از خرداد ۹۲ گفت: در ذات گفتمان اصلاح طلبی انحصارگرایی وجود ندارد به همین دلیل باید از تمامی ظرفیت‌های درون خانواده اصلاحات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حرکت جبهه‌ای را نباید به فرد محدود کنیم، تصریح کرد: در خانواده اصلاحات باید نقد جدی نسبت به عملکردها داشته باشیم، شخصا هم از انتقادها استقبال می‌کنم ولی توجه داشته باشیم که رمز موفقیت ما وحدت و انسجام است به همین دلیل نباید به خاطر برخی سوء تفاهم ها و دلخوری‌ها باعث ایجاد چالش در خانواده اصلاحات شویم.

رئیس فراکسیون امید در پایان با بیان اینکه در حرکت جبهه‌ای هیچ حزبی نمی‌تواند ادعای محوریت داشته باشد؛ بر ضرورت همکاری‌های متقابل جبهه اصلاح طلبان با دیگر جریانات اصلاح‌طلب تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا