سیاسی

توصیه جهانگیری به مدیران: از خود گذشتگی کنید

به گزارش شورا‌آنلاین، اسحاق جهانگیری صبح سه شنبه دردومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه ایثار نیاز همیشگی ملت‌ها و کشورها است، اظهار کرد: ‌ کشور عزیز ما در مقطعی از تاریخ شاهد ایثار واز خودگذشتگی شهدا، و جانبازان آزادگان عزیز بود. این‌ها کاری از خود به نمایش گذاشتند که در تاریخ کارستان بود.

وی ادامه داد: در مقطعی که ملت ایران در یک جنگ ناخواسته ظالمانه‌ای قرار گرفت که در یک طرف آن قدرت‌های بزرگ روز آن زمان با وجود همه اختلافاتی که با هم داشتند از شوروی سابق تا آمریکا واروپا و کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عرب قرار گرفتند. در چنین جنگ نابرابری یک اتفاق مهم رخ داد و آن این بود که ملت ایران اثبات کردند که با از خود گذشتگی و ایثار و با پشتوانه بزرگی تمدنی و فرهنگی توانستند جنگ را به نقطه‌ای برسانند که به پیروزی ملت ایران منجر شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نیز به فرهنگ ایثار نیاز داریم، به وضعیت برخی از کشورهای منطقه و حضور گروهک‌های تروریستی در منطقه اشاره و اظهار کرد: ‌امروز زمانی که به منطقه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کشورهای منطقه از جمله سوریه، افغانستان و پاکستان و یمن به نوعی درگیر با گروه‌های تکفیری، داعش و گروه‌های تروریستی دیگری هستند؛ تمام این درگیری‌ها این گونه احساس می‌شود که آن‌ها به دنبال ادامه روندی هستند که می‌خواهد جمهوری اسلامی ایران را زمین گیر کند اما ملت بزرگ ایران با عنایت خدا و ایثارگری و از خود گذشتگی خود از تماممشکلات پیش رو عبور خواهند کرد.

جهانگیری گفت: مطمئن باشید لطفی که خدا به ملت ایران دارد از برکت خون‌هایی که برای استقرار نظام بر زمین ریخته شده است، نظام جمهوری اسلامی و مسیری که در حال طی کردن است ماندنی خواهد بود و ما حتما با سربلندی از همه مشکلات کشور عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران فرصت‌های بسیاری اعم از فرصت‌های مادی و معنوی در اختیار دارد. همچنین از نظر موقعیت جغرافیایی نیز وی دارای شرایط بی‌نظیر در منطقه است. از طرف دیگر نسل جوان تحصیل کرده ما در دنیا جزو سرآمدان هستند.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: رسالتی که دولت یا بنیاد شهید در این زمینه بر عهده دارند، این است که‌ همان طور که مقام معظم رهبری مکررا فرموده‌اند، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه زنده نگه دارد. چرا که ما امروز بیش از گذشته به این فرهنگ نیاز داریم و مدیران و همچنین مردم ما باید به یکدیگر از خودگذشتگی و مهربانی، داشته باشند و نباید با بغض به یکدیگر نگاه کنیم.

جهانگیری خاطر نشان کرد: پیروزی و سربلندی کشور یا عزت جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهدا، رسالتی فراموش نشدنی است که بر دوش همهٔ مردم و مسئولین قرار دارد.

به گزارش ایسنا معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار تولید علم و فن آوری و قرار گرفتن در رتبه نخست تولید علم در منطقه است خاطر نشان کرد: ‌تولید علم و فن آوری و همچنین اقتصاد دانش بنیان همه متکی به مغز جوانان است و هیچ سرمایه‌ای در کشور ارزشمندتر از مغز جوانان تحصیل کرده شاخص علمی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب و فرهیختگان شاهد با سایر دانشجویان دارای رتبهٔ علمی یک تفاوت دارند، اظهار کرد: مسئولیت این افراد نسبت به سایر مضاعف است چرا که دانشجویان شاهد و ایثارگر بیش از همه می‌فهمند که خانواده شهدا و جانبازان و همچنین راه شهدا و ایثارگران به چه معناست. این افراد باید با مسلح کردن خود به علم و دانش و فناوری روز در مصادر اصلی کشور قرار بگیرند و کشور را به جایگاهی که باید برسانند.

جهانگیری در پایان با تاکید بر لزوم معرفی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب برتر عضو خانواده‌های شهدا و ایثارگران، خاطر نشان کرد: ‌این افراد باید به عنوان یک الگو ارزشمند به جامعه معرفی شوند و جامعه از آن‌ها درس بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا