اجتماعی و فرهنگی

بازپسگیری ۴۴۰ هکتار عرصه ملی به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عزت‌الله خان‌محمدی درباره زمین‌خواری در شهرستان شمیرانات اظهار کرد: مسئله زمین‌خواری در شمیرانات از دیرباز وجود داشته چرا که عرصه ملی در این منطقه و در ۱۵ سال گذشته مورد تاخت و تاز بسیاری قرار گرفته است. 

وی افزود: متاسفانه هکتارها از اراضی ملی در تصرف افراد زیاده‌خواه وجود داشت اما توانستیم در سه سال گذشته شرایطی را پدید آوریم که اینگونه اراضی ملی از چنگ افراد سودجو خارج شود. 

فرماندار شمیرانات با بیان اینکه ستاد ساماندهی و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز و شورای حفظ حقوق بیت‌المال را تشکیل دادیم، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها اعم از امنیتی، اطلاعاتی، اجرایی و انتظامی در پیگیری بازپس‌گیری اراضی شمیرانات کمک کردند و مبارزه با مفاسد همچنان ادامه دارد. 

خان‌محمدی از بازپس‌گیری ۴۴۰ هکتار عرصه ملی در شمیرانات خبر داد و گفت: ارزش ریالی زمین‌های بازپس‌گیری شده بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان است و گزارش فعالیتهای خود را به دفتر رهبر معظم انقلاب ارائه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانستیم ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده تخلفات را در زمینه زمینخواری ساماندهی کنیم و در حال حاضر ۶۰۰ پرونده عرصه ملی در جریان است؛ برخی پرونده‌ها نیز در مراجع قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 

فرماندار شمیرانات عنوان کرد: در حال حاضر رویکرد ما بازدارندگی است و در زمان کنونی هیچ فعل جدید تخلفی در عرصه ملی و دولتی شکل نگرفته و هر‌آنچه درباره پرونده زمین‌خواری وجود داشت مربوط به گذشته است چرا که رویکرد ما اجازه ندادن برای رخداد تخلف است.

خان‌محمدی تصریح کرد: ۸۰ درصد ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در شمیرانات مهار شده اما معتقد نیستیم که هیچ تخلفی وجود ندارد که به طور حتم با تخلفات باقیمانده برخورد خواهد شد. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا