مدیریت شهری

پشت پرده غیبت نوروزی اتوبوس های گردشگری در پایتخت چه بود؟

به گزارش شورا‌آنلاین، مهدی سیف در جمع بندی برنامه های نوروزی ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: براساس آخرین اخبار موجود، در نوروز امسال ۵۰ تور نیم روزه و یک روزه تهران گردی با حضور هزار و ۲۰۰ نفر از گردشگران برگزار شد و همزمان ۱۲ کیوسک استقبال و ۹۷ ایستگاه اطلاع رسانی، اماکن تفریحی و تاریخی پایتخت را به متقاضیان معرفی کردند.

 

وی با بیان اینکه در نوروز امسال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز اسکان موقت پایتخت مستقر شدند، گفت: بوستان آزادگان در منطقه ۱۵، بوستان افرا در منطقه ۱۹، بوستان سرخه حصار در منطقه ۱۳ و بوستان چیتگر در منطقه ۲۲ به ترتیب بیشترین تعداد مسافران نوروزی را اسکان دادند.

 

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در ایام نوروز به طور متوسط روزانه ۸۰۰ تماس با سامانه ۱۳۷ برای اطلاع از تورهای گردشگری ثبت شد، عنوان کرد: این آمار در روز هفتم فروردین به حدود هزار تماس افزایش پیدا کرد و این امر به نوعی نشان دهنده استقبال گسترده گردشگران از تورهای تهران گردی است.

 

سیف در ادامه به عدم حضور اتوبوس های روباز گردشگری در نوروز امسال پرداخت و گفت: شهرداری تهران تمام تلاش خود را کرد تا در نوروز امسال اتوبوس های گردشگری در پایتخت حضور داشته باشند، در این خصوص توانستیم مجوز تردد موقت را از راهور اخذ کنیم اما پیمان کار به دلایلی حاضر به همکاری نشد.

 

وی با اشاره به نظر سازمان اتوبوس رانی برای فعالیت این اتوبوس ها بیان کرد: یکی از مشکلات استفاده از این وسایل آن است که امکان گرفتن معاینه فنی برای اتوبوس ها وجود ندارد، مسئولان اتوبوس رانی تهران هم معتقد اند برای آن که اتوبوس های گردشگری بتوانند در خطوط ویژه تردد کنند باید مانند سایر شرکت ها در سامانه اتوبوس رانی ثبت نام کنند.

 

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان ضمن امیدواری نسبت به رفع مشکلات مربوط به اتفاده از اتوبوس های گردشگری در تابستان امسال خاطرنشان کرد: با رایزنی های صورت گرفته، امسال کیوسک های اطلاع رسانی گردشگری در تمامی ترمینال ها و فرودگاه ها مستقر می شوند تا گردشگری که وارد تهران یا ایران می شود بداند برای کسب اطلاعات مورد نیاز به کدام مرجع مراجعه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا