سیاسی

انتقاد قناعتی از عملکرد ضعیف اصلاح طلبان در اداره شهر

به گزارش شورا‌آنلاین، ابوالفضل قناعتی عضو پیشین شورای شهر تهران در واکنش به موضع گیریهای نجفی و درخواست استعفای او پس از شش ماه از مسوولیت‌پذیری در شهرداری تهران گفت: پذیرش استعفای نجفی به بهانه سنگینیِ کار، موضوعی است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست چرا که ایشان به عنوان یکی از مدیران نظام اسلامی در چهل سال گذشته به خوبی با مسوولیت‌های مختلف آشنا بوده و در حوزه‌های مدیریتی حضور داشته‌اند. ایرادگیری‌ها و بهانه‌گیری‌های کاری نجفی موجب مطرح شدن این سوال می‌شود که آیا نجفی از قاره دیگری وارد ایران شده و به یک باره در معرض مدیریت و هجوم کارهای شهری قرار گرفته‌اند؟ مسلما وی با تمام مسئولین و تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی در جمهوری اسلامی آشناست, او دوست و دشمن؛ مخالف و موافق نظام جمهوری اسلامی را به خوبی می‌شناسد بنابراین بهانه‌گیری‌هایی که از وی سرمی‌زند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

قناعتی با طرح چند سوال بیان کرد: آیا غیر از این است که نجفی با اشراف به مسئولیت‌های کاری مدیریت شهری آگاهانه مدیریت شهرداری تهران را پذیرفته است؟ آیا نباید در برابر اذهان عمومی پاسخگوی این سوال باشند که چرا با اذعان به دشواریهای مدیریت شهر تهران چنین مسوولیتی را پذیرفتید و شهر را بیش از شش ماه در بلاتکلیفی و بی برنامگی قرار دادید؟

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به خستگی‌ناپذیری قالیباف در ۱۲ سال گذشته تصریح کرد: آیا مدیر قبلی شهر تهران در دوازده سال گذشته در معرض سخت ترین و بدترین تهمت‌ها وافتراها قرار نگرفت؟ آیا هرچند وقت یک بار از گوشه و کنار علیه ایشان وخانواده شان سخن پراکنی نمی‌شد؟ آیا در طول دوران ریاست جمهوری روسای جمهور نهم و دهم و یازدهم کمکی و بودجه‌ای در اختیار آقای قالیباف قرار گرفت تا براساس آن مشکلات شهر را رفع کند یا اینکه ایشان در برابر همه ناملایمات و سختی‌های کار و لج‌پراکنی و تهمت‌زدنهای مکرر ایستاد و شهر را به تهرانی تبدیل کرد که گواهینامه‌های معتبر توسعه بین المللی دریافت کرد؟ آیا در طول ۱۲ سال مدیریت برای یک بار از دهان قالیباف کلمه یا جمله نمی‌توانم، یا نمی‌توانم شهر را اداره کنم شنیده شد؟

وی خطاب به نجفی بیان کرد: بهتر نبود آقای نجفی که اذعان به عدم سلامت جسم خود دارند شهر را در تنگنای ناکارآمدی مدیریتی و ضعف عملکرد خود قرار نمی‌دادند و از همان روز اول با جرات به این موضوع اشاره می‌کردند که من توان مدیریت ندارم , یا با توجه به شرایط عمومی کشور, وضعیت کمبود بودجه دولت و بسیاری مسائل همه را به طور دقیق مورد نظر قرار می دادند و از پذیرش مدیریت بر شهر تهران طفره می‌رفتند؟ آیا امروز نجفی در برابر اذهان عمومی و پایتخت نشینان مسئول پاسخگویی نیست؟ آیا می‌توان از ایشان پذیرفت مسئولیت سنگین مدیریت شهرداری تهران را بدون هیچ تحقیق و مطالعه‌ای پذیرفتند که امروز توان رویارویی وحل مشکلات آن را ندارند؟

قناعتی با تاکید بر از دست رفتن فرصت یک ساله شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد شورای شهر و شهرداری توجهی به مسئولیت پذیری در شهر ندارند درحالی که باید پاسخگوی رأی مردم باشند، امروز شورای شهر در قبال رأی مردم مسئول پاسخگویی به انتخاب شهرداری است که قریب به یک سال از کار کردن برای شهر و شهروندان را از بین برد و بسیاری از فرصت‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهر را با بی توجهی وضعف مدیریت از دست داد! مسلما اصلی ترین سوال مردم از شورای شهر این است که با نزدیک شدن به یک سال از آغاز دور کاری جدید شورا و شهرداری تهران دستاورد اصلاح طلبان برای شهر و شهروندان چه بوده است؟آیا آنها در سه سال آینده قادر به جبران خدمات از دست رفته و بازآفرینی خدمات ومطالبات مورد نیاز مردم خواهند بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا