شورای شهر

جزئیات ایرادات فرمانداری به بودجه شهرداری تهران

به گزارش شورا‌آنلاین، مجید فراهانی در تشریح ایرادات فرمانداری تهران نسبت به لایحه بودجه ۹۷ شهرداری اظهار کرد: برخی از این ایرادها شکلی است و در آخرین جلسه شورا نیز مواردی که قابلیت اصلاح داشت در کمیسیون تلفیق بررسی و اصلاح شد.

 

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، درباره نخستین ایراد فرمانداری توضیح داد: یکی از ایرادها مربوط به بحث فهرست املاکی است که قرار است شهرداری تهاتر کند و قبل از تهاتر باید به تایید شورای شهر برسد.

 

وی ادامه داد: فرمانداری به این موضوع ایراد گرفته و معتقد است زمان زیادی برای تصویب از سوی شورا صرف می‌شود و نکته دیگر اینکه، این امر دخالت در کار اجرا محسوب می‌شود.   

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، به ایراد دیگر فرمانداری اشاره و بیان کرد: مورد دیگر به تبصره‌ای درباره مسائل فرهنگی مربوط می‌شود. یکی از تبصره‌های پشنهادی حاکی از این بود که هر یک از معاونت‌های شهرداری موظف هستند ۳.۵ درصد بودجه خود را به امور فرهنگی اختصاص دهند. اما این تبصره مورد اعتراض واقع شد.

 

فراهانی افزود: فرمانداری اشاره کرده که این موضوع از یک طرف سبب اختلاف ماموریتی می‌شود و از طرف دیگر با توجه به اختیارات سازمان فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری و شرح وظایفاش، هرگونه هزینه‌کرد خارج از اعتبارات سازمان و معاونت مغایر قانون بودجه است و به همین دلیل این تبصره را هم رد کرده است.

 

انتصاب ذیحسابان با نظارت فرمانداری

آن گونه که وی توضیح داده است؛ فرمانداری تاکید دارد، مبلغی که شهرداری برای ساماندهی حریم شهر تهران قرار است هزینه کند باید با نظارت فرمانداری و بخشداری ذیربطش صورت بگیرد.

 

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ایراد دیگر فرمانداری به بودجه را مربوط به انتصاب ذیحسابان عنوان کرد و گفت: اعضای شورای شهر مصوب کرد ذیحسابان از سوی شورا معرفی و انتخاب شوند. اما فرمانداری اشاره کرده با توجه به اینکه شورا در عزل و نصب کارکنارن شهرداری و شرکت‌ها حق دخالت ندارند. درواقع معرفی ذیحسابان باید توسط شهرداری صورت بگیرد و شورای شهر آن را تایید کند.

 

به گفته فراهانی، اصلاحاتی که کمیسیون تلفیق درباره بودجه انجام داده است، در صحن علنی شورای شهر مطرح می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا