برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در مراسم روز ملی استکبارستیزی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی محمد نائینی در اعلام برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم تبعید امام خمینی به ترکیه درسال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در سال۱۳۵۷ و تسخیر سفارت امریکا در سال ۱۳۵۸ در تاریخ ایران است که هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.

وی ادامه داد: هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار نامیده می‌شود.

مشاور فرهنگی شهردار تهران استکبارستیزی را از شاخص‌های مهم منظومه انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: خصومت‌های شیطان بزرگ و بازتاب اقدامات اسلام ستیزانه قدرت‌های استکباری در منطقه برای نشان دادن چهره‌ای خشن  از مسلمانان و جنایات تکفیری ها و گروهک داعش برعلیه شیعیان از یک سو و قاطعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بیان حقایق و مواضع مدبرانه مقام معظم رهبری در قبال زیاده خواهی آمریکای جنایتکار و هم پیمانانش از سوی دیگر، یوم الله سیزدهم آبان امسال را مقطعی حساس و خطیر در روند وقایع انقلاب اسلامی نموده است.

وی ضمن اشاره به این که حضور پرشور مردم در اجتماعات و مراسم روز جهانی مبارزه با استکبار بی شک می‌تواند نقش سازنده‌ای را در تبیین توجهات اخیر مقام معظم رهبری داشته و پیام  همدلی و همزبانی امت اسلامی را با مقتدای خود به جهانیان برساند؛ ادامه داد:ارتقای آگاهی و شناخت در بین مردم نسبت به خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا ،تبیین استکبارستیزی به عنوان اصلی‌ترین ارزش انقلاب اسلامی، زمینه سازی و سازمان‌دهی حضور عظیم ملت بیدار و استکبار ستیز در مراسم محوری تهران، معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها هنرمندان در خدمت آرمان‌های والای نظام مقدس انقلاب اسلامی در روز ۱۳ آبان از مهمترین اهداف برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان است.

تاکید بر فعالیت‌های محلی و مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت اهالی شمسه

نائینی اظهار داشت: در تمامی فعالیتها، مسجد محوری و توجه به برپایی برنامه های محلی و مردمی و استفاده از ظرفیتهای هیئات مذهبی، کانونها و تشکلها و سرای محلات من جمله ؛ ظرفیت اهالی شمسه و خانه های ۱۱ گانه مورد تاکید قرار دارد.

وی با اعلام مهمترین برنامه های اجرایی مناطق ۲۲ گانه و سرای محلات، عنوان کرد: هویت بخشی سیمای بصری مناطق، ساختمانهای اداری و سرای محلات با بهره مندی محتوایی از آموزه‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ظرفیت های تبلیغی از جمله پرتابل ها ، بیلبوردها و عرشه های پل، اجرای برنامه های فرهنگی با رویکرد محوری استکبارستیزی و بیان خیانت ها و جنایت های مستکبرین عالم به خصوص آمریکا در تاریخ کشور در مدارس سطح محله با شعار محوری " مبارزه ادامه دارد…"، همچنین هماهنگی و ساماندهی دانش آموزان و عموم شهروندان سطح محله جهت تسهیل حضور در مراسم روز ۱۳ آبان از جمله برنامه‌های این روز ملی در مناطق ۲۲ گانه و سرای محلات به شمار می‌رود. 

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی کمپین سراسری «مبارزه ادامه دارد» در پایتخت گفت: در این خصوص جایگاه مناسب در ۲۰ مسجد سطح هر منطقه برای کمپین سراسری " مبارزه ادامه دارد…" با طرح یکسان توسط اداره کل فرهنگی  شهرداری تهران آماده و اختصاص یافته و برای جذب حداکثری از سوی مردم در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه عکس سراسری "مبارزه ادامه دارد…"  خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند در روز مراسم ۱۳آبان از جلوه های حضور باشکوه مردمی با مشارکت دبیرخانه جشنواره شمسه موضوعی عکسبرداری  و در این مسابقه شرکت کنند.

برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور معادله معکوس

وی از برپایی نمایشگاه فرهنگی به مناسبت ۱۳ آبان خبر داد و گفت: نمایشگاه های فرهنگی، عکس، کاریکاتور ،نقاشی با عنوان " معادله معکوس " با محوریت مفاهیم کلی دشمن شناسی و استکبار ستیزی در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی  با مشارکت اداره کل فرهنگی برگزار می شود.

مشاور فرهنگی شهردار تهران از اجرای گروه سرود دانش آموزی با عنوان "آمریکا ننگ به نیرنگ تو"با مشارکت دبیرخانه شمسه موضوعی خبر داد و افزود: همچنین آماده سازی جایگاه مراسم ۱۳ آبان ازجمله برنامه هایی است که باید با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صورت پذیرد.

همکاری ۶ منطقه شهرداری برای برپایی ایستگاه های صلواتی و ارائه محصولات فرهنگی

نائینی ادامه داد: هماهنگی و ساماندهی ظرفیت های مردم نهاد دانش آموزی و دانشجویی جهت حضور و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در مراسم ۱۳ آبان، هماهنگی لازم برای اختصاص فضای مناسب جهت برپایی ۶ ایستگاه صلواتی و ارایه محصولات فرهنگی متناسب در روز مراسم ۱۳ آبان کار ویژه ای است که از سوی منطقه ۶ و مناطق ۷ ، ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ و ۱۲ مورد توجه قرار می گیرد.

برپایی ایستگاه فرهنگی برای دانش آموزان در مراسم ۱۳ آبان

وی، هویت بخشی سیمای بصری شهر و فضا سازی تبلیغی در سطح مناطق، گذرگاههای پرتردد شهر با بهره مندی محتوایی از آموزه های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ظرفیت های تبلیغی از جمله پرتابل های ، بیلبوردها و عرشه های پل را ازجمله وظایف سازمان زیباسازی در جهت  برنامه های یوم الله ۱۳ آبان دانست.

نائینی با اشاره به برنامه های بسیج شهرداری اظهار داشت: ساماندهی و هماهنگی حضور وحدت بخش بسیجیان  33 حوزه بسیج ( هر حوزه حداقل یکصد نفر) ،مسابقه و توزیع روزنامه دیواری در بین گروه های دانش آموز و نوجوان شهر تهران ،انجام تبلیغات محیطی در محدوده برگزاری مراسم و لانه جاسوسی ،بر پایی ایستگاه فرهنگی برای دانش آموزان و نوجوانان شرکت کننده در مراسم ۱۳ آبان در قالب های نمایشگاهی ،محصولات فرهنگی ، مسابقات ، پخش فیلم و عکس یادگاری  و … کار ویژه سازمان بسیج شهرداری تهران در برگزاری یوم الله ۱۳ آبان است.

بهره گیری از ظرفیت مترو برای انتقال مردم به مقابل لانه جاسوسی

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شرکت مترو با انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی ایستگاههای همجوار با محل برگزاری مراسم ، تبلیغات و اطلاع رسانی مراسم در داخل واگن‌های قطار، اکران و پخش کلیپ‌های تبلیغاتی از طریق دستگاههای موجود در واگن و ایستگاه‌ها،انتقال مسافران از نقاط مختلف شهر به ایستگاه طالقانی و ایستگاه‌های همجوار محل مراسم به استقبال یوم الله ۱۳ آبان می رود.

وی، انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی ایستگاههای همجوار با محل برگزاری مراسم و استفاده از ظرفیت مانیتورهای اتوبوسها و ایستگاهها،تأمین اتوبوس های مورد نیاز برای مدارس، پایگاههای بسیج و محلات شهر تهران، تقویت خطوط منتهی به محل اجرای مراسم، استقرار دو دستگاه اتوبوس فرهنگی شمسه با کارکرد خدمات رسانی مرتبط فرهنگی در محل اجرای مراسم، انتقال مسافران از نقاط مختلف شهر به ایستگاه طالقانی و ایستگاه‌های همجوار محل مراسم را از اقدامات سازمان اتوبوسرانی در برگزاری یوم الله ۱۳ آبان دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا