شورای شهر

در جلسه صبحگاهی شهردار و اعضای شورای شهر تهران چه گذشت؟/افشانی:اجازه بلبشو در شهرداری را نمی‌دهم!

رئیس شورای شهر تهران درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با شهردار تهران گفت: در این جلسه افشانی در خصوص انتصابات صورت‌گرفته گفت: اجازه نخواهد داد مدیریت شهری تضعیف و بلبشو ایجاد شود.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی در حاشیه آغاز نود و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورا با شهردار تهران گفت: ما امشب با نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای داریم و به همین دلیل جلسه هم‌اندیشی امروز مقداری طولانی شد و اعضای شورا صحبت‌هایی با افشانی شهردار تهران در خصوص موارد مختلف داشتند.

وی گفت: موضوع دیگری که در جلسه هم‌اندیشی مطرح شد بحث انتصابات جدید بود که برای بعضی از اعضا مورد سؤال شده بود.

هاشمی افزود: در ادامه جلسه هم‌اندیشی نیز مواردی که باید امشب با نمایندگان مجلس مطرح شود تدوین شد و در خصوص اینکه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مشمول شهردار تهران نیز می‌شود یا نه و اینکه چگونه استفساریه از مجلس دریافت کنیم، بحث شد.

رئیس شورای شهر تهران درباره جلسه امشب اعضای شورای شهر تهران با لیست امید مجلس شورای اسلامی گفت: هر دو ماه یک‌بار اعضای شورا با نمایندگان تهران در مجلس جلسه دارند و در جلسه امشب درباره تثبیت مدیریت در شهرداری تهران مواردی مطرح می‌شود و این جلسه نیز در شورا برگزار خواهد شد.

وی درباره اقدامات شورای شهر تهران درخصوص رفتن افشانی از شهرداری گفت: دیروز همراه با الویری رئیس شورای عالی استان‌ها با لاهوتی رئیس فراکسیون شهری در مجلس جلسه‌ای برگزار شد و با معاون جدید عمرانی وزیر کشور نیز جلسه‌ای داشتیم که اعلام کردند از دیوان محاسبات نامه آمده که شهردار جزو لیست بازنشستگان خواهد بود ولی از اداره حقوقی دولت هنوز نامه‌ای در این خصوص به وزیر کشور ارسال نشده است و ما منتظر نظر خانم جنیدی در این خصوص هستیم.

هاشمی گفت: در صورتی که معاونت حقوقی ریاست جمهوری نظر خود را اعلام کند، با وزیر کشور صحبت خواهیم کرد که هرچه سریع‌تر نظر نهایی در مورد ماندن یا رفتن افشانی را اعلام کند تا از مجلس نیز استفساریه بگیریم.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: افشانی بارها تأکید کرده است که یک ساعت هم نمی‌خواهد غیرقانونی در این پست حضور داشته باشد و در صورتی که رسماً اعلام شود، وضعیت شهردار تهران نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

وی‌ ادامه داد: در جلسه امروز یکی از بحث‌های صورت‌گرفته در خصوص انتصابات بود، با توجه به اینکه تثبیت مدیریت در شهرداری فعلاً وجود ندارد بنابراین انتصاباتی صورت می‌گیرد که آقای افشانی اعلام کردند تا آخرین لحظه‌ای که هستند قوی حضور خواهند داشت و اجازه نمی‌دهند که به دلیل ایجاد تضعیف، بلبشو شود و گفتند سخت پای تصمیماتی که گرفته‌اند ایستاده‌اند و اگر صلاح بدانند تغییراتی را در بدنه شهرداری ایجاد می‌کنند.

هاشمی گفت:‌ البته این انتصابات جزو اختیارات شهردار است و بنده نمی‌دانم که آقای افشانی چه مشکلی با آقای میرزایی معاون خود دارد و تأکید کردند که اجازه تضعیف مدیریت را نخواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا