شورای شهر

مسجدجامعی: شورای شهر نقشی در گرانی ها ندارد

به گزارش شورا‌آنلاین، احمد مسجد جامعی در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران گفت: این روزها زیاد درباره افزایش تعرفه های شهرداری صحبت می شود و آن را به مصوبات شورا نسبت می دهند در حالی که چنین نیست و حتی مربوط به امسال و یا شهر تهران هم نیست.

وی گفت: هیئت دولت در سال ۹۵ مصوبه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن « بهای اراضی، ساختمان و مستحدثات برای محاسبه عوارض نوسازی در شهرداری های شهرهای مشمول ماده  2 قانون نوسازی و عمران شهری، از ابتدای سال ۱۳۹۵ معادل صد در صد ارزش معاملاتی املاک در سال ۱۳۹۳ تعیین می شود.»

 عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به این موضوع که عوارضی که شهرداری از شهروندان دریافت می کند بر اساس اسناد فرادستی و مصوبات دولت است افزود: این مصوبه ربطی به شورا ندارد. دولت در سال ۹۵ صد در صد و در سال ۹۶ هشتاد و پنج درصد ارزش معاملاتی را افزایش داده است. یعنی آن بخش مربوط به عوارض نوسازی و عمران شهری مصوبه ما نیست. ما اگر مصوب کنیم فرمانداری رقم ۲۰ درصد افزایش را موافقت می کند.

وی در خصوص افزایش عوارض کسب و پیشه تصریح کرد: دریافت عوارض کسب و پیشه نیز فرمولی دارد که در همه سال ها ملاک عمل بوده است. در این فرمول یکی از اجزای تاثیرگذار قیمت منطقه ای یا آخرین ارزش معاملاتی املاک است که آن نیز تحت تاثیر افزایش قیمت معاملاتی است.

مسجدجامعی در ادامه به افزایش خدمات پسماند پرداخت و اظهار داشت: بهای خدمات پسماند نیز تاکنون بر اساس تعرفه سال پیش است.

وی در پایان گفت: شورای جدید هیچ اقدامی انجام نداده که منشا افزایش قیمت ها باشد و آنچه هست مربوط به سال های پیش است و شورا آن را  مصوب نکرده بلکه تنها مجری آن است. اتفاقا شورا قصد دارد با این مصوبه تسهیلاتی را برای شهروندان فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا