اجتماعی و فرهنگی

اختلاف‌نظر جدی شهرداری با اسنپ و تپسی/تاکسی‌های اینترنتی آلودگی‌هوا را تشدید می‌کنند

به گزارش شورا‌آنلاین، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال قانونمند کردن شرکت‌های تاکسیرانی مجازی است، گفت: معاونت حمل و نقل ترافیک یک آیین نامه پیشنهادی تهیه کرده و به این شرکت‌ها ارائه داده است. با این حال اختلاف نظر جدی میان معاونت حمل و نقل و این شرکت‌ها وجود دارد، چرا که به اعتقاد ما این شرکت‌ها نوعی شرکت تاکسیرانی بوده و باید تحت نظارت و کنترل قرار گیرند.

پورسیدآقایی در تشریح آیین‌نامه پیشنهادی شهرداری به شرکت‌های تاکسیرانی اظهار کرد: این آیین‌نامه به راه‌اندازی شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی مربوط می‌شود و قصد داریم پس از توافق آن را به تصویب مراجع ذیربط برسانیم. در حال همفکری با این شرکت‌ها هستیم و منتظریم نظرات خود را درباره آیین‌نامه به ما ارائه دهند، ولی در برخی موارد اختلاف نظر داریم.
 

 او در تشریح اختلاف نظرهای موجود میان شهرداری و شرکت‌های مربوطه در آیین‌نامه مذکور ادامه داد: تاکسی‌های شهر توسط این معاونت نوسازی شده است و تاکسی‌های زیر هشت سال استفاده نمی‌شود، همه تاکسی‌ها گازسوز شده و کلاس تاکسی‌ها به سمت ماشین‌های بالا‌تر ارتقا یافته است و اصرار داریم شرکت‌هایی که می‌خواهند تاکسی اینترنتی راه بیندازند تعهد دهند، ‌سال اول پنج درصد از خودرو‌هایشان پاک و بدون آلایندگی باشد و سالی پنج درصد به این سهم اضافه کنند.
 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری افزود: در این زمینه با این شرکت‌ها اختلاف داریم و می‌گویند هر ماشینی با هر سن و شرایطی که در حال حاضر ثبت نام می‌کند، باید جزوی از سیستم باشد، در حالی که این اقدام همه تلاش‌های ما را برای کاهش آلودگی هوا در تاکسیرانی از میان می‌برد، چراکه هر پراید با هر سن، شرایط، میزان آلودگی‌ می‌تواند تاکسی باشد.
 

 او با اشاره به سهم اسنپ و تپسی در دامن زدن به آلودگی هوا افزود: اینها بیش از تاکسی‌های رسمی شهر کار می‌کنند، چراکه مجهز به سیستم اینترنتی خوبی هستند. عملا میزان کارکرد یک ماشین در نظام تاکسی‌های اینترنتی بیش از تاکسی‌های رسمی شهر است، بنابراین اگر یک خودرویی آلاینده است بیش از تاکسی‌های موجود به آلودگی هوا دامن می‌زند.
 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه این پیشنهاد فقط به دو شرکت اسنپ و تپسی فرستاده شده است، ادامه داد: بیشتر با این دو شرکت در حال گفت‌وگو هستیم، کارپینو مجوز خود را از شهرداری گرفته است و تصور می‌کنم از شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است البته برای ما تفاوتی نمی‌کند و همه جزوی از بخش خصوصی محسوب می‌شوند.
 

او افزود: اما درمورد کارپینو این بحث وجود دارد که ما مایل نیستیم تاکسی‌های اینترنتی دو منظوره کار کنند یعنی هم تاکسی بوده و هم خودرو شخصی باشند و اعلام کردیم باید تکلیف خود را روشن کنید. اگر می‌خواهند در تاکسی کار کنند، فقط تاکسی‌ها را مدیریت کنند و اگر می‌خواهند شخصی‌ها را مدیریت کنند و کارپینو در حال حاضر فقط در بخش تاکسی کار می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا