شورای شهر

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد:ایجاد بازارچه های شبانه در پایتخت

به گزارش شورا‌آنلاین، الهام فخاری ضمن بیان این مطلب افزود: امروز در تهران بساط گستری و دستفروشی به ویژه در فضاهایی که تمرکز جمعیت بالاست، بسیار گسترده است و نوعی تضاد منافع ایجاد می کند. در واقع این شرایط بین کسی که مالیات پرداخت می کند و مالک مغازه ای است یا مغازه ای را اجاره کرده و دستفروشی که هیچ مالیاتی نمی دهد و هیچ تعهدی ندارد، تعارض به وجود می آورد.

 

وی با اشاره به اینکه باید کمک کنیم تا این تضاد منافع به حداقل ممکن برسد و نفع مشترک همه مردم کمابیش تامین شود، اظهار کرد: مالیات دهنده نباید زیان ببیند و اگر به نقطه ای برسیم که فردی که خارج از قانون اقدام می کند، برنده باشد و کسی که در چارچوب قانون رفتار می کند، بازنده باشد و زیان ببیند به نقطه بدی می رسیم.

 

فخاری با بیان اینکه باید به عنوان یک فرایند «مدیریت تعارض» به قضیه نگاه کرده و برای آن راه حل پیدا کنیم، تصریح کرد: ما مسیر را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال کردیم که در قالب تعاونی بتوانیم دستفروشی را سر و سامان بدهیم.

 

وی با اشاره به اینکه به این منظور باید یک سامانه را طراحی کنیم و البته توجه کنیم که ما نمی خواهیم صنف جدیدی به نام دستفروشان پیدا کنیم، گفت: قانون داریم اما اجرای آن باید از حالت کلیشه خارج شود و مقداری از بودجه رفع سد معبر را به ساماندهی دستفروشان اختصاص دهیم.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما به آموزش مداوم نیاز داریم، چه دستفروشان، چه کسبه و چه شهروندان، تصریح کرد: هر حقی همراه با تکالیف و مسئولیت هایی است و اینکه من حق دارم در این شهر زندگی کنم، دلیل نمی شود که نظم شهری را رعایت نکنم و در هر زمان و هر مکانی، هر طور دوست دارم رفتار کنم.

 

فخاری با اشاره به اینکه لازم است ما فضای کار مثبت را فراهم کنیم، اظهار کرد: برخی به صورت تیمی در زمینه دستفروشی فعال هستند و پشت فعالیت آن ها جریانی ناسالم و غیررسمی قرار دارد و البته بخشی از دستفروشان هم از قشر تهی دست هستند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به تجریه موفق خیابان سی تیر، می توانیم محورهای فرهنگی دیگری را رقم بزنیم، عنوان کرد: به عنوان مثال؛ محدوده بین تالار وحدت تا تئاتر شهر، محوری فرهنگی است که می توان بازارچه شبانه و نیمه شبانه در آن ایجاد کرد.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه تهران یک شهر ۱۰ میلیون نفری است که ممکن است بخشی از جمعیت آن شب ها نخوابند، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان شهر شب ها پویا و زنده است و ما می توانیم در طول سال از همین ظرفیت استفاده کنیم که می تواند هم برای شهروندان اشتغال زایی کند و هم برای شهرداری درآمدزا باشد.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا