سیاسی

درخواست عضو سابق شورا از شورای پنجم:رابطه شهرداری سابق با قرارگاه جهادی امام رضا(ع) را شفاف‌سازی کنید

به گزارش شورا‌آنلاین، قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، نامی آشنا برای همه کسانی است که با اخبار و رویدادهای شهری تهران خصوصا در دوره قالیباف در ارتباطند. آنچه از این قرارگاه بیشتر شنیده شده است درباره قراردادها و کمکهایی است که شهرداری تهران برای انجام امور به اصطلاح خیریه و عام‌المنفعه به این قرارگاه انجام داده است. 

از اهداء زمین به قیمت نازل گرفته تا کمکهای مادی و معنوی و ظاهرا آنطور که غلامرضا انصاری به شهردار آنلاین خبر داده است قراردادی برای اداره مجموعه‌های بهاران در شهر تهران بوده است.

غلامرضا انصاری عضو سابق شورای شهر در خصوص یکی از تخلفات محرز شهردار سابق در شورای شهر چهارم به شهردارآنلاین گفت: تیر ماه امسال و در آخرین جلسه شورای شهر تهران نسبت به انعقاد قرارداد غیرقانونی بین شهرداری تهران با قرارگاه جهادی امام رضا(ع) که یک مجمتع فرهنگی نزدیک به افراد نظامی و امنیتی است تذکر دادم.

به گفته او ۲۳ مرکز بهاران شهرداری تهران در مناطق مختلف پایتخت ایران ضمن قراردادی سه‌ساله با مبلغی نامشخص در اختیار قرارگاه امام رضا(ع) قرار گرفته بود. مراکز بهاران مراکز توان‌بخشی معتادان به مواد مخدر هستند که به گفته، معاون سابق شهرداری تهران در آن‌ها معتادان بهبود یافته پس از سم‌زدایی از خدمات حرفه‌آموزی بهره‌مند می‌شوند.

مراکز بهاران قرار بود با تجهیز از سوی شهرداری تهران پس از فرآیند جمع‌آوری و ترک اعتیاد از سوی استانداری تهران، در اختیار افراد بهبود یافته برای طی فرآیند جامعه‌پذیری و حرفه‌آموزی قرار گیرد، مسئله‌ای که هیچوقت معلوم نشد آیا صورت گرف یا خیر.

انصاری عضو سابق شورای شهر گفت: در آن جلسه معاون وقت شهردار تهران قرارگاه امام رضا را «مجموعه‌ای خصوصی» دانست و عقد قرارداد با آن از سوی شهرداری را قانونی خواند. اما اگر این شرکت خصوصی است، قانوناً نمی‌تواند بدون ترک تشریفات و با مبلغی نامشخص به عقد قرارداد بپردازد.

انصاری افزود: یکی از مشکلات مهم ما این بود که بخشی از مدیران این قرارگاه عضو عوامل اجرایی شهرداری بودند. متاسفانه جواب مناسبی هم در این خصوص به من داده نشد و با فشار شهرداری و جمعی از اعضای شورا که پیشتیبان شهردار سابق بودند این واگذاری تصویب شد.

او گفت: من درخواست کردم تا بخش نظارتی شورا به این مسئله ورود کند و پیگیر این تخلف شود اما به دلیل اینکه اکثریت شورا هماهنگ با شهردار وقت یعنی آقای قالیباف بودند، این تلاش ها به جای نرسید. من از  اعضای شورای شهر پنجم درخواست می‌کنم تا اگر قرار است برای دستیابی مردم به حقوقشان تلاش کنند، بار دیگر پیگیر این پرونده شوند و اجازه ندهد این تخلف ادامه پیدا کند.

گفتنی است، انصاری پیش از این در زمان حضورش در شورا نیز گفته بود مشخص نیست این مراکز بهاران چه ماهیتی دارد و کجا ثبت شده است. در اسفند ۹۵ هم از قالیباف خواسته شده بود؛ ماهیت این مجموعه را مشخص کند، اما پاسخی دریافت نکرد و ماجرای قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در میان اخبار انتخابات ۹۶ گم شد.

با وجود آنکه معاون وقت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران مدعی شد، این قرارگاه یک شرکت خصوصی است، در سایت رسمی قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام هیچ اشاره به ماهیت آن نشده است. بر اساس اطلاعاتی که در سایت رسمی موجود است این قرارگاه با حضور جمعی از جوانان مومن و انقلابی به صورت خودجوش و مردمی از سال ۱۳۹۲ مشغول به کار است.

این قرارگاه فعالیت هایی در حوزه‌هایی مانند فقر،اوقات فراغت ،آزادسازی زندانیان و…در شهر تهران و فعالیت هایی نظیر برگزاری اردوهای جهادی در خارج از شهر تهران را دارد. دبیر این قرارگاه مهدی مسکنی عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، جمعیت نزدیک به شهردار سابق تهران است که شهردار آنلاین تلاش دارد درصورت امکان گفتگویی با وی برای شفاف سازی پیرامون فعالیتهای این بنیاد صورت دهد.
منبع:شهردار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا