شورای شهر

محسن هاشمی:تاکنون چیزی در خصوص استعفای شهردار تهران دریافت نکرده ایم

به گزارش شورا‌آنلاین،محسن هاشمی عصر دیروز و در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهر مشهد برگزار شد در واکنش به بحث استعفای شهردار تهران اظهار کرد: تاکنون چیزی از شهردار تهران مبنی بر استعفا دریافت نکرده ایم. این مسائل در فضای مجازی است که پایه شایعه دارد و نباید به آن تکیه کرد. 

وی با اشاره به پدیده حاشیه نشینی در کلانشهرها افزود: باید بتوان برای حاشیه‌نشینان اشتغال ایجاد کرد، با توجه به بالا بودن آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها باید رسیدگی به این آسیب‌ها جدی‌تر پیگیری شود. 

رئیس شورای اسلامی تهران با بیان اینکه دولت‌ها باید خدماتی چون آموزش و پرورش، بهداشت و درمان را در حاشیه شهرها ارائه دهند گفت: حاشیه‌نشین‌ها باید از آب سالم، برق، گاز و سوخت برخوردار باشند، حتی در برخی مناطق که جمعیت بالایی دارند باید بحث آموزش عالی‌شان هم حل شود تا تردد به کلانشهرها کاهش یابد. 

وی با اشاره به مهاجرت روستائیان به شهرها ابراز کرد: به دلیل اینکه زندگی در شهرهای بزرگ گران است و مهاجران توانایی تأمین مخارج زندگی در شهر را ندارند، بالاجبار در حاشیه شهرها یا شهرهای اقماری کلانشهرها ساکن می‌شوند، در نتیجه معضل حاشیه‌نشینی در تهران و مشهد مشابه است. اما از نظر جمعیتی و اشتغالات باهم فرق دارند.
منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا