ورزشی

برانکو: برای قهرمانی مجبور نیستیم استقلال را ببریم

به گزارش شورا‌آنلاین، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی با استقلال گفت: امروز تعداد زیادی خبرنگار و عکاس منتظر بازی هستند و تعداد زیاد همین دوستان بهترین دلیلی است که نشان می‌دهد منتظر دربی هستیم. باید از این بازی شاد باشیم.

* فردا هفتمین دربی من است

برانکو تاکید کرد: این هفتمین دربی من است و یکی از بزرگترین دربی‌های فوتبال آسیا محسوب می‌شود. شاید نمایش خوبی مثل تیم‌های دیگر آسیایی نداشته باشیم اما تمام توجهات و خواسته‌ها مثل همان دربی‌ها است. از سوی دیگر به شخصه افتخار می‌کنم که جزئی از این دربی و این مسابقه بزرگ هستم و می‌دانم در بازی‌های قبل هم نمایش خوبی بین دو تیم برگزار شده است.

*این دربی به خاطر حضور اینفانتینو اهمیت ویژه‌ای دارد

وی تاکید کرد: این بازی اهمیت ویژه‌ای هم دارد چون رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا در آن حضور دارد ولی باید بپذیریم که این بازی بین دو تیم برتر فوتبال ایران برگزار می‌شود. از سوی دیگر باید از ذوب‌آهن تمجید کنیم چون این تیم هم خوب عمل کرده ولی چیزی که مهم است این که مطمئنا فردا هواداران دو تیم شاهد یک دربی جذاب خواهند بود و می‌خواهیم در بهترین فرم و موقعیت باشیم. در مورد تیمم هم بگویم همه در سلامت هستند و رقابت می‌کنند در تیم اصلی حضور داشته باشند.

* پرسپولیس روحیه تیمی بالایی دارد، استقلال هم به لحاظ کیفی در سطح بالایی است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیس نظم تیمی دارد،‌گفت: فوتبال یک بازی تیمی است و این بخش مهمی است که نظم تیمی در کنار کیفیت فردی بازیکنان در تیم ما وجود دارد و یکی از دلایل موفقیت ما همین روح تیمی است و به همین دلیل در کسب نتایج مستمر قرار گرفتیم. البته شاهد هستیم که تیم استقلال هم از نظر سطح کیفی بسیار بالاست. 

* وظیفه من نیست که بگویم خانم ها به ورزشگاه بیایند یا نه

برانکو در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه اظهار داشت: باید بگویم که خوشحالم اینفانتینو به ایران می‌آید تا ببیند در اینجا چطور فوتبال بازی می‌کنند و جو دربی را مستقیما می‌بیند و کیفیت را مشاهده می‌کند. او با حضور در ایران قبل از هر چیز وضعیت امنیتی را شاهد خواهد بود که با حضور پرشور مردم در استادیوم اتفاقی رخ نخواهد داد. خودم  در این سال‌ها  اینجا هستم با وجود حضور تماشاگران شاهد کوچکترین حادثه‌ای نبودم. درباره خانم‌ها باید بگویم آنها مشتاقانه فوتبال را دنبال می‌کنند اما وظیفه من نیست که بگویم آنها به استادیوم بیایند یا نه. 

* در دربی فاصله امتیازها مهم نیستند

وی درباره فاصله امتیازی پرسپولیس و استقلال و اینکه معمولا تیم‌های ضعیف‌تر در دربی برنده می‌شوند، تصریح کرد: یعنی شما می‌گویید فردا فاصله ما با استقلال ۱۶ امتیاز می‌شود؟ طبیعی است که ما دوست داریم فردا برنده باشیم و استقلال هم همین وضعیت را خواهد داشت. درست است که اختلاف امتیاز روحیه به ما می‌دهد و به آن افتخار می‌کنیم اما فردا اختلاف امتیاز اصلا مهم نیست. استقلال یک تیم عالی دارد و نتایج عالی هم کسب کرده است. من قبل از این هم گفتم که وضعیت موجود تیم‌ها در نتیجه دربی مؤثر نیست. سه سال قبل که به ایران آمدم در هفته آخر باید با استقلال بازی می‌کردیم و وضعیت این تیم در جدول خیلی بهتر از پرسپولیس بود. آن بازی را ما با گل علیپور بردیم. دربی قانون مشخصی ندارد و این بازیکنان هستند که تصمیم‌گیرنده هستند. دربی هیجان زیادی دارد به خصوص بین ایرانی‌ها و فردا تیمی برنده است که قلب داغ و ذهن خنکی داشته باشد. 

* هیچ حسی به این قشنگی نیست که دربی را ببریم و قهرمان شویم

به گزارش فارس،‌سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش می‌تواند فردا با شکست استقلال، قهرمان لیگ شود و اگر این اتفاق بیفتد او چه احساسی خواهد داشت، گفت: فکر می‌کنم هیچ حسی قشنگ‌تر از این نباشد که دربی را ببریم و قهرمان شویم. بردن دربی مثل یک قهرمانی است و طبیعی است که حس خوشحالی به ما بدهد والبته این امکان برای هر دو طرف وجود دارد ولی ما انگیزه داریم که هواداران را خوشحال و با شور و شعف از ورزشگاه خارج کنیم.

* شفر ساختار استقلال را تغییر داده است

برانکو در خصوص عملکرد استقلال طی هفته‌های اخیر و تغییراتی که شفر به وجود آورده است، گفت: شفر از زمانی که به استقلال آمده ساختار و روش این تیم را تغییر داده است البته ما هم مرتب در حال تغییرات هستیم اما فردا شاید درصد مالکیت توپ چندان مهم نباشد. مهم این است که اگر تیمی مالک توپ باشد چگونه بازی را کنترل کند. فردا مشخص می‌شود کدام تیم مالک توپ است و بازی را مدیریت خواهد کرد.

* دربی تهران را به ال کلاسیکو تشبیه نمی‌کنم

وی در پاسخ به این سؤال که خیلی از کارشناسان این بازی را به دیدار رئال و بارسا تشبیه کرده‌اند و نظر وی این است که کدام یک از تیم‌های استقلال و پرسپولیس فردا بارسا یا رئال خواهند بود،‌گفت:‌من این مسئله را قبول ندارم چون فردا استقلال و پرسپولیس با هم بازی می‌کنند. نمی‌دانم در کدام دربی و در کدام فوتبال در جهان مردم از یک مسابقه اینقدر استقبال می‌کنند.

* دلیل ندارد که در دربی عصبی باشیم

به گزارش فارس، خبرنگاری سؤال کرد استقلال فردا فشار و استرس قهرمانی ندارد و این موضوع روی تیم شما اثر منفی خواهد داشت یا خیر، گفت:‌دلیل ندارد ما استرس داشته باشیم. چیزی که من از بازیکنان انتظار دارم این است که نشان دهند کار چندان سختی نداشته و هر چیزی که در این دو سه سال اخیر به نمایش گذاشته‌اند، ارائه کنند. دلیل ندارد پرسپولیس عصبی باشد و حتی مجبور نیستیم ببریم و قهرمان شویم. فردا بازیکنان باید آرامش داشته باشند چون روز بزرگی خواهد بود. 

* پرسپولیس از اول فصل با دو سیستم بازی کرده است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه پرسپولیس بعد از شکست تلخ مقابل السد با دو نوع سیستم‌ در مسابقات حاضر می‌شود گفت:‌ ما از ابتدای فصل با دو سیستم کار کردیم. اول با سیستم ۴-۴-۲ و با سیستم ۴-۴- ۲- لوزی بازی کردیم. در هر دو سیستم خوب نشان دادیم البته این به بازیکنانی که در اختیار داشتیم هم بستگی دارد. ما زمانی نوراللهی را نداشتیم و کمال کامیابی‌نیا هم برگشته و مدتی هم فرشاد احمدزاده جراحی کرده بود. پرسپولیس در هر دو سیستم موفق نشان داده و لی ما تیمی را دست کم نمی‌گیریم.

* عملا ما قهرمان هستیم

برانکو  در پاسخ به این سؤال که نکند فردا پرسپولیسی‌ها مثل بازی با راه‌آهن در دو فصل پیش بازی را دست کم بگیرند،‌گفت: ما ۱۶ امتیاز از تیم دوم و ۱۹ امتیاز از تیم سوم جدول بیشتر داریم. یعنی پرسپولیس عملا قهرمان است. اگر ذوب‌آهن همه تیم‌ها را ببرد و ما هم همه بازی‌ها را ببریم تازه شاید آنها شانس داشته باشند که فکر نمی‌کنم این موضوع زیاد منطقی باشد.

* چه کسی شایعه تبانی شکست پرسپولیس مقابل استقلال را باور می‌کند؟

وی درباره اینکه در فضای مجازی شایعه شده پرسپولیس باید بازنده دربی باشد، خاطرنشان کرد: چه کسی این شایعه را باور می‌کند؟ فقط این را می‌دانم  از وقتی ایران هستم کسی حرف از این صحبت‌ها نکرده و همه انتظار برد دارند. ایران باید به این بازی افتخار کند چرا که زیباترین مسئله همین است. 

* سورپرایزم را فردا خواهید دید

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه برای بازی فردا چه سوپرایزی دارد، اظهار داشت: فردا این مسئله را خواهید دید. ما مقابل استقلال خوزستان آماده‌ترین بازیکنان را به زمین فرستادیم. 

* مقابل استقلال خوزستان نعمتی بازی را درآورد

وی ادامه داد: می‌دانید که بعد از بازی با السد سیدجلال محروم بود، شجاع تمرین نکرد، امیری و منشا هم تمرین نکردند و صادق محرمی هم بیمار بود. البته خدا را شکر نیمکت خوبی داریم و همه بازیکنان چه کسانی که ثابت بازی می‌کنند و چه کسانی که تعویضی به زمین می‌آیند خوب بازی می‌کنند. باید بگویم در بازی با استقلال خوزستان نعمتی بازی را درآورد، نوراللهی هر بازی بهتر می‌شود و این را در نظر بگیرید که او یک سال بازی نکرده بود و نیاز به زمان دارد. از این بازیکنان انتظار زیاد می‌رود. محرمی هم در دوحه بیمار بود و ۵ روز تمرین نکرد اما الان همه آماده هستند و فردا مشخص می‌شود که چه بازیکنانی به میدان خواهند رفت.

* گویا از برنامه های کی‌روش خبر دارید

برانکو در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه با جدایی احتمالی کی‌روش از تیم ملی سرمربی تیم ملی از بین مربی برنده دربی فردا معرفی خواهد شد، اظهار داشت: ظاهرا شما از روزنامه …. هستید! انگار همه برنامه‌های کی‌روش هم می‌دانید!

* از کی‌روش بی خبرم و قراردادم را هم با پرسپولیس تمدید کرده‌ام

این خبرنگار پاسخ داد رسانه‌های ازبکستانی این مطالب را نوشته‌اند و برانکو در این باره گفت: من از برنامه‌های کی‌روش خبر ندارم و صادقانه هم می‌گویم علاقه‌ای ندارم که بگویم. من قراردادم را با پرسپولیس تمدید کردم و این مهمترین مسئله است. اینکه چه کسی با ازبکستان امضا  می‌کند یا نه،‌ به من مربوط نیست. شاید شما اطلاعاتی داشته باشید یا شاید من اینطور فکر می‌کنم که شما اطلاعات دارید. 

* احمدزاده نمی‌تواند پلی‌میکر باشد؟

وی درباره بازی نکردن محسن مسلمان و نداشتن پلی میکر(بازیساز) در پرسپولیس تصریح کرد: می‌دانید در بازی با استقلال خوزستان چه کسی به نعمتی پاس گل داد؟ فرشاد احمدزاده! فرشاد چرا نمی‌تواند پلی‌میکر باشد؟ در تیم ملی چه کسی پلی‌میکر است؟ 

*پلی‌میکر پرسپولیس فردا مشخص می‌شود

بعد از این صحبت‌های برانکو خبرنگار مربوطه گفت که در تیم ملی اشکان دژاگه پلی‌میکر است که سرمربی پرسپولیس افزود: او که مصدوم است! فردا  مشخص می‌شود که چه کسی پلی‌میکر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا