ورزشی

هشدار لالویچ درباره احتمال قربانی شدن کشتی ایران

به گزارش شورا‌آنلاین، نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی در مورد محرومیت علیرضا کریمی و مربی‌اش توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد: در صورت تکرار چنین اتفاقاتی، کشتی ایران با محرومیت‌های سنگین مواجه خواهد شد. در ادامه گفت‌وگوی ایسنا با رییس اتحادیه جهانی کشتی را می‌خوانید:

*رای کریمی می‌توانست تا ۳ سال محرومیت از کشتی باشد

لالوویچ با اشاره به اتفاقات رقابت های جهانی کشتی آزاد امید در لهستان و باخت عمدی علیرضا کریمی مقابل حریف روس برای کشتی نگرفتن مقابل حریف اسراییلی اظهار کرد: طبق بند ۹.۲ از قوانین انضباطی اتحادیه جهانی کشتی علیرضا کریمی از قوانین تخطی کرده‌ است و هر کشتی‌گیری  که مبارزه را عمدا به حریفش واگذار کند از رقابت‌ها دیسکالیفه می‌شود و بین یک ماه تا سه سال محرومیت از حضور در مسابقات بین‌المللی جریمه او خواهد بود. همچنین حمیدرضا جمشیدی مربی او از بند ۷.۲ قوانین انضباطی اتحادیه جهانی تخطی کرده است و ۲۴ ماه محروم شده است که محرومیت او نیز می‌توانست بین یک ماه تا سه سال باشد. بخش انضباطی اتحادیه جهانی بر طبق مدارک و شواهد موجود تصمیم به اعلام این رای گرفت.

*تصور کنید این اتفاق در المپیک چه پیامدهایی برای ورزش ایران خواهد داشت

عضو هیات اجرایی کمیته‌ بین‌المللی المپیک همچنین در مورد واکنش IOC به این موضوع، گفت‌: بدون شک IOC به دقت این موضوع را دنبال می‌کرد. من خود نیز در ابتدا از سوی IOC متوجه این موضوع شدم و حتما آنها از اول تا آخر این پرونده را دنبال کرده‌اند. من مطمئن هستم که چنین مسائلی تاثیر عظیمی بر ورزش ایران خواهد گذاشت. شما تصور کنید که این اتفاق در مسابقات سهمیه  المپیک و یا حتی بدتر در بازی‌های  المپیک رخ دهد. آنگاه چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

*ادامه این رفتار به ورزش ایران لطمه وارد می‌کند

او ادامه داد: من امیدوارم که این مسائل متوقف شود چرا که ادامه‌ این رفتار به تمام ورزش ایران لطمه وارد خواهد کرد و من مطمئن هستم که ‌ کمیته ملی المپیک ایران مناسب‌ترین راه را برای متقاعد کردن تصمیم گیرندگان در ایران پیدا خواهد کرد، چرا که اینگونه مسائل، ملت بزرگ ایران و فرهنگ آنها که کشتی و ورزش در آن احترام زیادی دارد، را متضرر خواهد کرد. این‌ در حالی است که ما تاکنون با واگذاری مسابقات مختلف بین‌المللی به ایران و همچنین ترویج کشتی‌های سنتی ایران همه گونه همکاری را با فدراسیون کشتی ایران داشته‌ایم.

*خادم یکی از اعضای سازنده و با انگیزه هیات رییسه اتحادیه جهانی است

لالوویچ در رابطه با تلاش فدراسیون کشتی ایران برای اختصاص حداقل محرومیت برای نمایندگانش، گفت‌: رسول خادم یکی از اعضای سازنده و با انگیزه هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی‌ است. رویکرد خادم دستاوردهای برجسته ای برای کشتی ایران و همچنین روابط بین الملل کشتی ایران داشته است.

*امیدوارم ایران از این اتفاق درس گرفته باشد

وی خاطرنشان کرد:این بار جریمه سبکی در نظر گرفته شد اما به طور کلی، در مورد کشتی گیر و مربی محروم شده، مشخص است که همه باید به قوانین بین المللی کشتی احترام بگذارند. من امیدوارم که این جریمه سبک  برای جامعه کشتی ایران اقدامی سازنده تلقی شود و آن‌ها از این اتفاق درس گرفته باشند، اما اگر این مسائل ادامه‌ داشته باشد، عواقب سنگینی خواهد داشت و دپارتمان حقوقی ما محرومیت‌های سنگین‌تری را اعمال خواهد کرد.

*فدراسیون کشتی ایران یک قربانی است!
رئیس اتحادیه جهانی کشتی همچنین گفت: در رابطه با مربی و کشتی‌گیر محروم شده نیز مشخص است که قوانین بین‌المللی کشتی باید مورد احترام قرار گیرند. من، فدراسیون کشتی ایران را بیشتر یک قربانی می‌بینم و در واقع قربانی مداخله سیاست شده است و اگر این مداخلات سیاسی ادامه‌ پیدا کند بدون توجه به این که چه کسی رییس فدراسیون است و یا چه کسی عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی است، کشتی ایران قربانی خواهد شد، چرا که این مسائل بر طبق اساسنامه ما و خصوصا منشور المپیک که ما به آن احترام می گذاریم، ممنوع است.
منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا