اجتماعی و فرهنگی

پورسیدآقایی: برای ورود به طرح ترافیک جدید حتی شهردار تهران هم باید عوارض بدهد

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ "محسن پورسیدآقایی"صبح امروز (۳۰ بهمن ) در کارگاه تخصصی آسیب شناسی طرح جدید ترافیک که در حاشیه هفدمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک برگزار شد،تصریح کرد: زندگی در شهر تهران با ادامه وضعیت ترافیک و آلودگی هوای پایتخت در بلند مدت امکانپذیر نیست و میطلبد که با اقدامات جدی و علمی برای  کلانشهر تهران چاره اندیشی کرد. 

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه حل ۲ مشکل آلودگی هوا و ترافیک بیشترین مطالبه شهروندان از مدیریت شهری است گفت: اگر شیوه های اجرایی گذشته پاسخگوی مشکلات فوق بودند، حتماً تاکنون نتایج آنرا شاهد بودیم ، از اینرو روش ها و طرح های اجرایی بازنگری شد. 

پورسیدآقایی کاهش ترافیک و آلودگی در محدوده مرکزی شهر از طریق تغییر شیوه سفر، کوتاه شدن طول سفر،حذف سفر و… را از جمله اهداف اجرای طرح جدید ترافیک در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: برآوردها و مدل مطالعاتی این طرح نشان میدهد در صورت اجرای دقیق آن، شاهد کاهش ۲۶ درصدی ترافیک در محدوده طرح ترافیک ، کاهش ۱۷ درصدی در محدوده زوج و فرد و کاهش ۹ درصدی ترافیک در کل شهر خواهیم بود.

وی تجهیز زیر ساخت ها به منظور کنترل ورود و خروج تمامی وسائل نقلیه، اطلاع رسانی کامل به شهروندان، توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت تقاضای شهروندان و مدیریت پارکینگ در داخل محدوده از جمله ملزومات اجرای طرح جدید ترافیک دانست و تصریح کرد: برآورد می شود با اجرای این طرح ضریب استفاده  حمل و نقل عمومی با ۶ درصد افزایش تقاضای سفر اتوبوس و ۸ درصد افزایش در مترو مواجهه خواهد شد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد:
طرح جدید ترافیک برای مالک خودروها فارغ از شخصیت های حقیقی و حقوقی امتیازی قائل نشده و تنها تردد خودروها در محدوده مد نظر قرار گرفته است که بر اساس پیمایش و آلایندگی خودرو در این محدوده عوارض پرداخت می شود .

پورسیدآقایی تاکید کرد: در طرح جدید ترافیک شهردار ، معاون شهردار، وزیر، قاضی ، پزشک بطور یکسان عوارض پرداخت میکنند، این در حالیست که پیش از این عوارض ورود به محدوده مبناهای مختلفی داشته است.

معاون شهردار تهران ادامه داد ، معتقدم تردد خودروی شخصی ترافیک و آلودگی را برای شهر به همراه دارد به همین جهت عوارض استفاده از خودروی شخصی باید به شهروندانی که خودروی شخصی را کنار گذاشته اند پرداخت شود تا در توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شود. 

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه درآمد حاصل از طرح ترافیک ، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی هزینه میشود تصریح کرد: درآمد حاصل از طرح ترافیک طی سال جاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است این درحالیست که براوردهای ما نشان میدهد با اجرای طرح جدید هم ، درامد حاصل از طرح ، همین مقدار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۱/۳ از بودجه شهرداری به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است افزود: درآمد حاصل از طرح ترافیک در مقابل بودجه ایی که شهرداری تهران به منظور حمل و نقل اختصاص میدهد بسیار ناچیز بوده و امیدواریم سال آینده، شهروندان نتایج علمی این طرح را شاهد باشند. 

به گفته معاون شهردار تهران برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تنها جانبازان ۷۰ درصد به بالا مطابق قانون بصورت رایگان مشمول دریافت طرح ترافیک میشوند و از سوی دیگر خبرنگاران، آژانس ها و وانت بارها نیز مشمول تخفیف ۵۰ درصدی عوارض تردد محدوده طرح ترافیک خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا