مدیریت شهری

آتش نشانان چشم انتظار چراغ سبز شورای نگهبان/ بیمه جدید و افزایش ۴ درصدی سنوات برای سختی کار

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد علی جنانی در خصوص بیمه گفت: طرح جدید بیمه آتش نشانان از سنوات تبصره ۲ الحاقیه ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی است که بر اساس آن آتش نشانان خارج از پوشش قانون کار، از سال ۱۳۹۶ به بعد تحت پوشش بیمه‌ای با شرایط جدید و افزایش ۴ درصدی حق مستمری قرار می‌گیرند. این در حالی است که این طرح در مجلس تصویب شده و در انتظار تائید شورای نگهبان است.

وی افزود: طرح جدید پوشش بیمه تأمین اجتماعی آتش نشانانی را شامل می‌شود که از سال ۶۷ تاکنون زیر نظر قانون بازنشستگی جانبازی و مشاغل سخت و زیان آور دستگاه‌های مربوطه بوده و از سنوات ارفاقی ۳۳ درصدی برخوردار شده اند بنابراین به منظور پوشش بیمه‌ای قانون کار و دریافت سنوات ۳۷ درصدی باید در چارچوب طرح جدید قرار گیرند.
 

مدیر کل امور فنی و  مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: مشاغل سخت و زیان آور در دو گروه الف و ب تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند. براین اساس گروه الف مشاغلی را شامل می‌شود که ذاتا سخت و زیان آور نبوده و باید در کمیته‌ها بررسی و آلاینده سنجی شوند. در این شرایط به مدت ۲ سال به کارفرمایان مهلت داده می‌شود که محیط کار را سالم کرده و شرایط برای بهره مندی از مزایای مشاغل سخت و زیان آور برای افرادمشمول قانون بیمه، فراهم می‌شود. گروه ب افراد ذاتا سخت و زیان آوری را در برمی گیرد که نیاز به سنجش آلاینده سنجی ندارد و آتش نشانان و معدنچیان به طور کلی در این دسته قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا