اجتماعی و فرهنگی

رونمایی از سند راهبردی منابع انسانی شهرداری/ شیخ:شهرداری تهران باید الگوی سازمان های عمومی و دولتی باشد

به گزارش شورا‌آنلاین، در مراسمی که برای رونمایی از سند راهبردی منابع انسانی در باغ کتاب و با حضور اساتید، نخبگان و مدیران برجسته در دانشگاه های برتر کشور برگزار شد، میزبان جمعی از صاحب‌نظران، مدیران، نخبگان و اساتید مدیریت منابع انسانی بود که در یک همکاری گسترده نقش بسزایی در تدوین و تنظیم این سند راهبردی داشتند.

 

 اعرابی، استاد تمام رشته مدیریت استراتژیک و مشاور ارشد برنامه ریزی استراتژیک و طراحی ساختار سازمان های پیچیده،  تدوین برنامه های اول و دوم شهرداری تهران را با الگوبرداری از یکی از مطرح ترین مدل های مدیریت استراتژیک تحت عنوان برایسون دانست و گفت: سند راهبردی منابع انسانی نیز بر همین اساس تنظیم شده است و در همین راستا پیش نویس برنامه سوم شهرداری تهران در حال آماده سازی است. این نشان دهنده انسجام و هم راستایی در برنامه های آتی سازمان شهرداری می باشد. تهیه این سند پیشاپیش فرصت خوبی را برای تهیه احکام برنامه سوم توسعه در  بخش منابع انسانی مهیا می کند.

 

میرسپاسی نیز که دارای بیش از نیم قرن استادی در حوزه مدیریت منابع انسانی است و ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه علوم و تحقیقات را برعهده دارد، افزود: معتقدم توسعه همه مسائل متکی به توسعه منابع انسانی است بنابراین برای موفقیت در مسیر برگزیده شده این سند، هر نوع همراهی را پذیرا خواهم بود.

 

در ادامه این مراسم  فقیهی، استاد تمام مدیریت دولتی و رئیس سابق انجمن علوم مدیریت ایران با اشاره به خاطره ای از دوران حضور خود در سال 1344 در شهرداری تهران  گفت:شهرداری تهران باید نمونه الگوی مدیریتی باشد و امیدواریم با پیاده سازی این سند به مدلی برای سایر سازمان ها تبدیل شوید و نام و نشان سازمان شهرداری را در این مسیر ارتقاء دهند.

 

نظام مندی در منابع انسانی شهرداری را پاس بداریم

پس از تبیین ضرورت الگوسازی شهرداری تهران برای سایر سازمان ها توسط دکتر فقیهی، این دکتر کورش فتحی استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیات مدیره انجمن علمی آموزش و توسعه ایران بود که با اشاره به توان علمی و اجرایی  معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، درباره ویژگی های سند راهبردی و برنامه اقدام توسعه منابع انسانی گفت:  در واقع معاون منابع انسانی شهردار تهران در تصمیمی شجاعانه با تنظیم این سند خود را به چالش کشیده است.احصاء چالش ها و تدوین راهبرد و شاخص های آن من بعد امکان سنجش موفقیت ایشان را برای همگان فراهم خواهد کرد. وی با آرزوی موفقیت برای شیخ افزود: موفقیت در این مسیر مستلزم کشف نخبگان علمی و ورود آنها به سازمان است.

 

در ادامه این مراسم سید احمد طباطبایی، معاون سابق سازمان امور اداری و استخدامی در بخشی از توضیحاتش ضمن اشاره به افق برنامه 1404 گفت: شهر تهران مطابق با این چشم انداز می بایست به شهر نمونه در بین شهرهای واقع در منطقه خاورمیانه دست یابد لذا این نکته باید در تمامی اسناد راهبردی مورد توجه قرار گیرد. وی همچنین سازمان شهرداری را در حوزه های مختلف فاقد نظم و نظام کافی دانست و افزود: این نظام مندی ایجاد شده در منابع انسانی شهرداری را پاس بداریم و برای استفاده از الگوی سند راهبردی منابع انسانی شهرداری تهران  برای سایر سازمان  های دولتی تلاش کنیم.

 

باید زحمات نیروهای خدوم شهرداری ارج نهاده شود

پس از ایشان نوبت به دکتر عباسعلی حاجی کریمی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر گروه مدیریت دانشگاه خاتم رسید تا  با بزرگ برشمردن برنامه تدوین شده در سطح کشور بگوید: خوشنام سازی سازمان شهرداری با تحقق این سند بعد از سال ها امکان پذیر می شود. امیدواریم در سایه این اصلاحات اقداماتی جدی در راستای حل مشکلات ریشه ای از جمله ایجاد درآمد پایدار نیز حاصل شود.

 

 غفاری، عضو هیات مدیره انجمن مدیریت منابع انسانی ایران نیز  با برشمردن ویژگی های شخصیتی دکتر شیخ؛  شجاعت، تفکر علمی و خلاقیت از زحمات ایشان تقدیر به عمل آورد و یکی از استراتژی های لازم برای شهرداری تهران را ایجاد تصویری شایسته در شهر، کشور و جهان دانست. همچنین دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین افزود در بحث کامیابی فراخور باید فضایی ایجاد کنیم تا زحمات نیروهای خدوم شهرداری ارج نهاده شود.

 

ارتقاء سرمایه اجتماعی با تاکید بر اخلاق‌مداری در سند راهبردی منابع انسانی

ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران در این مراسم گفت: با یاری خداوند متعال، همراهی اساتید برتر منابع انسانی و تلاش مجدانه همکاران عزیز معاونت منابع انسانی سند راهبردی تدوین شد و آنچه مسلم است همراهی نخبگان و تلاش تمامی کارکنان سازمان شهرداری برای اجرای آن ضروری است.

 

مدیران بخش عمومی به واسطه مسئولیت های اجتماعی، وظیفه سنگین تری را بر عهده دارند و بر همین اساس در تدوین این سند، بسط و گسترش اخلاق مداری، فرهنگ سازمانی و حرفه ای را مد نظر قرار دادیم.

 

در پایان این مراسم با همراهی نخبگان علمی و مدیران اجرایی حوزه منابع انسانی کشور به صورت نمادین از سند راهبردی و برنامه اقدام رونمایی شد و اساتید حاضر با ثبت یادداشت هایی بر لوح سند راهبردی منابع انسانی شهرداری تهران، این سند را مزین به رهنمودهای خود کردند.

 

لازم به ذکر است شهرداری تهران برای نخستین بار دارای سند راهبردی و برنامه اقدام خواهد شد. در این سند علاوه بر تبیین چالش های نه گانه منابع انسانی شهرداری تهران، پنج موضوع راهبردی، شانزده راهبرد، پنجاه و هفت سیاست و بیش از یکصد شاخص براساس دستیالی به هدف ارتقاء بهره وری منابع انسانی طراحی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا