اجتماعی و فرهنگی

لزوم همکاری همه کشورها در مقابله با پدیده شوم تروریسم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، در حاشیه سفر به کشور قبرس با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین با اشاره به شرایط پیچیده منطقه و جهان و خطر حضور و فعالیت گروه‌های افراطی و تروریستی، بر همکاری همه کشورها در مقابله با این پدیده شوم تأکید کردند.

وزیر دادگستری در این خصوص، با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور اسلامی ایران در اولین حضور در نیویورک، مبنی بر همکاری جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری که در قالب یک قطع‌نامه به تصویب رسید، این موضع را موضع حقیقی و منبعث از عزم حقیقی ملت ایران برای مقابله با افراطی‌گیری و خشونت‌های فرقه‌ای عنوان کرد و گفت: ما در مبارزه با تروریسم و گروه‌های خطرناک نظیر داعش، به برخی از کشورهای فرامنطقه اعتماد نداریم و از نظر ما ادعای کسانی که خود در ایجاد و توسعه این گروه‌ها نقش داشته‌اند قابل باور نبوده و این کشورها در مبارزه با تروریسم صداقت ندارند.

وی در ادامه ملت ایران را یکی از قربانیان تروریسم عنوان کرد و با اشاره به عزم و اراده جدی و صادقانه در مقابله با افراط و تروریسم، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به رسالت خود به عنوان نگهبان ثبات و امنیت در منطقه، همواره از کشورهایی که در خط اول مقابله با تروریسم و گروه‌های افراطی نظیر داعش و جبهه النصره ایستاده‌اند حمایت می‌کند.

در این دیدار کاسولیدس، وزیر امور خارجه قبرس، با اشاره به نگرانی کشورش از همجواری داعش با مدیترانه و قبرس، تهدید تروریسم را برای غرب جدی دانسته و تاکید کرد: قبرس تنها راه حل مشکلات سوریه را راه حلی سیاسی دانسته و با هرگونه راه حل نظامی برای موضوعات منطقه مخالف است.

پورمحمدی نیز ضمن اعلام اشترک نظر جمهوری اسلامی ایران با مقامات قبرس، رویکرد آن کشور را رویکرد عقلانی و مبتنی بر واقعیات منطقه دانسته و اظهار داشت: اگر کشورهای اروپایی نیز همانند قبرس خطر افراطی‌گری و تروریسم را در نزدیکی خود احساس می‌کردند، شاید مواضع متفاوتی در قبال منطقه اتخاذ می‌کردند، کما اینکه جذب اتباع برخی از کشورهای غربی توسط گروه‌های تروریستی فعال در عراق و سوریه و خطراتی که بازگشت آن‌ها به آن کشور می‌تواند ایجاد کند، آن‌ها را نگران و وادار به چاره اندیشی کرده است.

‌در پایان این دیدار، وزیر دادگستری با اشاره به سفر وزیر خارجه قبرس به تهران، این رفت و آمدها را موجب ارتقای روابط دوکشور و زمینه ساز همکاری در موضوعات اساسی و مورد علاقه طرفین دانسته و از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با قبرس خبر داد.

گفتنی است وزیر دادگستری کشورمان در این سفر، با جمعی از نمایندگان پارلمان اروپا و نیز برخی از اعضای کانون وکلای قبرس دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا