اجتماعی و فرهنگی

هشدار به پایتخت نشین ها؛ مشاهده ۳ لاشه پرنده مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اطراف دریاچه چیتگر

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد حسین بازگی اظهار کرد: در گشت و پایش‌های اخیر ماموران محیط زیست متاسفانه مواردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده شد.

وی ادامه داد: سه لاشه پرنده‌ی آبزی کاکایی در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس دیده شد که همکاران ما بلافاصله آن را به سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی اطلاع دادند و پس از بررسی‌های این دو سازمان نتیجه مثبت اعلام و مشخص شد که این پرندگان مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بودند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه احتمال شیوع این آنفلوانزا به پرندگان و طیور وجود دارد، گفت: این ویروس می‌تواند مخاطراتی برای انسان نیز داشته باشد.

بازگیر در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده تلفات مشکوک پرندگان وحشی این موضوع را به دامپزشکی یا محیط زیست اعلام کنند  و از اقدام خودسرانه و یا دست زدن به لاشه پرندگان وحشی تلف شده جدا خودداری کنند همچنین قوانین و توصیه‌های سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر شکار و صید غیرمجاز پرندگان را جدی بگیرند.

محمدمهدی گویا – رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت -پیش از این گفته بود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایران فقط بین پرندگان وحشی و در منطقه محدودی از استان گیلان مشاهده شده است. سازمان‌های دامپزشکی، محیط زیست و وزارت بهداشت نیز تمام اقدامات کنترلی لازم را در این زمینه انجام داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا