اجتماعی و فرهنگی

برخورد سلیقگی بیمه‌ها در پوشش داروهای بیماران تالاسمی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدرضا مشهدی گفت: داروی دسفرال که قبلاً رایگان بوده اکنون با افزایش ۲۵ هزار تومانی مواجه  است چرا که بیماران باید مابه‌التفاوت این داروی خارجی را بپردازند.

وی ادامه داد: پرداخت ماهی ۲۵ هزار تومان برای برخی بیماران در شهرستان‌ها سنگین است و نمی‌توانند آن را بپردازند اما داروی دفروکسامین قبلاً رایگان بوده و اکنون نیز برای بیماران رایگان است.

دبیر انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: داروی خوراکی اکس‌جید در بیمه تأمین اجتماعی با کاهش قیمت رو به رو بوده اما در بیمه خدمات درمانی افزایش قیمت داشته است و این در حالی است که قیمت‌گذاری داروها در وزارت بهداشت کاهش داشته اما در بیمه‌ها سلیقگی رفتار شده است.

وی افزود: در برخی داروها شاهد کاهش قیمت هستیم اما مشکلی که وجود دارد  این است که بیمه‌ها هر طور می‌خواهند رفتار می‌کنند بیماران خاص چه آنهایی که دفترچه تأمین اجتماعی دارند و آنهایی که بیمه خدمات درمانی دارند باید برخورد یکسانی ببینند اما  این گونه نیست.

مشهدی گفت: بیمه‌ها با عدم هماهنگی روبه‌رو هستند به طوری که دارویی در تأمین اجتماعی رایگان است و گاهی همان دارو در بیمه خدمات درمانی رایگان نیست.

دبیر انجمن تالاسمی ایران افزود: در مورد داروی خوراکی اکس جید که تحت پوشش بیمه ارتش است بیماران مجبورند ۲۲ هزار تومان بابت آن بپردازند البته شاید بیمه این رقم را پرداخت کند اما این مشکلی است که بابت پرداخت هزینه متوجه بیماران و داروخانه‌ها می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا