آخرین وضعیت گود مجاور برج میلاد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره آخرین وضعیت ایمن سازی گود کنار برج میلاد گفت: بر اساس طرح‌های از پیش تعیین شده قرار بود برج‌هایی در کنار برج میلاد ساخته شود.

وی با بیان اینکه در شورای سوم شهر تهران نسبت به ساخت برج‌های مجاور میلاد مخالفت شد، گفت: اعضای شورای شهر پیشین درباره ارتفاع برج و نوع معماری و طراحی آن انتقاد کرده و پس از آن نیز پروژه ساخت برج‌های مجاور میلاد بلاتکلیف ماند.

 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران جلسه‌ای با مشاور طرح مربوطه و با حضور اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی برگزار و توضیحاتی را در خصوص ساخت برج‌های مجاور میلاد ارائه کرد، گفت: در این جلسه نظرات اعضای کمیسیون مبنی بر اصلاح طرح‌ها ارائه شد؛ اما مسئولان شهری با استناد به مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام کردند که با توجه به شاخص‌ بودن این پروژه و تاثیرگذاری احداث چنین پروژه‌هایی باید تحقق مبانی معماری و نما مورد تایید کمیته‌های شورای عالی معماری و شهرسازی نیز برسد.

 

وی با اشاره به لزوم تکمیل و ساخت برج‌های مجاور میلاد گفت: برج میلاد نیاز به پارکینگ،‌هتل و سالن‌های مختلف دارد که با احداث برج‌های مجاور آن این مشکل مرتفع می‌شود.

 

سالاری با بیان اینکه گود مجاور خطرناک است و باید تعیین تکلیف شود، گفت:‌ با این حال برخی نیز معتقدند که به دلیل شاخص بودن برج میلاد، برج‌های مجاور باید از نظر ارتفاع و کارایی کمتر باشند که با این نظر کاملا مخالف هستم؛ چرا که مجموع مطالعات تطبیقی در سایر کشورها که در حوزه برج‌های یادمان انجام شده نشان می‌دهد که مجموعه برج یادمان با ساخت مابقی برج‌ها تکمیل می‌شود.

 

وی افزود: در خصوص ساخت برج‌های مجاور میلاد باید شورای عالی معماری و شهرسازی مجموعه نظرات خود را اعلام کند.

 

به گزارش ایسنا چندی پیش مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز در واکنش به گود کنار برج میلاد گفت: طرح ساخت ساختمانی در کنار برج میلاد مورد قبول واقع نشد و نیلینگ مقاوم‌سازی گود نیز تاریخ انقضایش تا چندماه آینده تمام می‌شود و باید سریع برای این گود چاره‌ای اندیشیده شود چراکه منظره بدی ایجاد کرده است.

 

وی افزود: باید مسابقه دیگری برای طراحی این ساختمان گذاشته شود چراکه طرح‌های مسابقه قبلی قابل قبول نبود و به نظر می‌رسد تخلفاتی در برگزاری مسابقه انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا