اجتماعی و فرهنگی

امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه حمل و نقل ریلی شهری بین وزارت نفت و شهرداری

به گزارش شورا‌آنلاین  و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ؛ تفاهم نامه همکاری در اجرای طرح توسعه حمل ونقل ریلی شهری ( مترو ) با هدف افزایش تعداد سفرهای قطار شهری از طریق افزایش واگن های مترو ، توسعه حمل ونقل ریلی شهری و کاهش مصرف سوخت از طریق انتقال حجم مسافر از دیگر روش های حمل ونقل به حمل ونقل ریلی منعقد شد .
" محسن پورسیدآقایی" معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت نفت و شهرداری که صبح امروز (۱۷ بهمن ماه ) در محل سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد ، با بیان اینکه در همه نظرسنجی های صورت گرفته از سوی شهروندان ، آلودگی هوا، ترافیک و توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی اصلی ترین خواسته شهروندان از شهرداری تهران است گفت : تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی نمونه ی شاخص مدیریت کشور است که اگر بتوانیم در این دوره ی دولت و شهرداری ، مسائل پایتخت را حل کنیم ، نمونه ای موفقی از مدیریت یکپارچه را به جامعه نشان خواهیم داد. 
وی به تعطیلی دو روزه مدارس به واسطه آلودگی هوا اشاره کرد و افزود :اینکه از شهروندان میخواهیم در روزهای آلوده از تردد با وسیله شخصی پرهیز کنند ، نیازمند تامین حمل و نقل کارامد در شهر است . 
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه خوشبختانه طی سال های گذشته زیر ساخت های حمل و نقل عمومی شکل گرفته است اظهارداشت : متاسفانه کمبود ناوگان مشکل اصلی توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی شهر تهران است . 
پورسیدآقایی ادامه داد : اکنون به رغم کاهش ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه ای سرفاصله حرکت قطار در خطوط مترو ، متاسفانه هنوز سرفاصله قطارها ۴ دقیقه است که این رقم باید به ۲ دقیقه کاهش یابد .
وی با اشاره به ثمرات استفاده از مترو در زمینه آلودگی هوای تهران گفت: امروز آغاز مبارکی است برای تامین هزار دستگاه واگن مترو که به واسطه آن میتوانیم  سرفاصله حرکت قطار را در خطوط مترو به ۲ دقیقه کاهش دهیم . 

وی با تاکید بر اینکه توسعه وتکمیل خطوط مترو به کنترل آلودگی هوای تهران کمک می کند، گفت: باید به سمت توسعه حمل ونقل عمومی، پاک و انسان محور حرکت کنیم که با توجه به زیرساخت های موجود مترو ، میتوانیم با تامین ناوگان مناسب در جهت بهروه وری سرمایه در کشور استفاده کنیم تا از یک سو معضل آلودگی هوای پایتخت را کنترل کنیم و از سوی دیگر با تردد خودروهای شخصی، شاهد کاهش گره های ترافیکی در شهر باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران  با تاکید بر اینکه شهرداری به ۲ هزار دستگاه واگن برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان نیاز دارد گفت : شهرداری تهران تامین هزار واگن دیگر را هم در برنامه دارد. 

پورسیدآقایی در پایان اظهار داشت:با تاکیدات وزیر محترم نفت بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از محل بهینه سازی مصرف سوخت و به مفاد این تفاهم نامه به منظور بازپرداخت خرید واگن کمک خواهد شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا