مدیریت شهری

نوذر پور:اجازه صدور پروانه های جدید ساختمانی در منطقه۲۲ را نخواهیم داد

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، در جریان بازدید مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران از منطقه ۲۲ در دیدار با شورایاران و دبیران شورایاری و مدیران شهری منطقه ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سخنانی تشکیل حکومت مردمی و حضور مردم به معنای واقعی خود در تمامی عرصه ها را از جمله اهداف عالی انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد و گفت: یکی از بحث های مهمی که در رابطه با منطقه ۲۲ مطرح می شود؛ بحث مشارکت کلیه دستگاه های و سازمان های خدمات رسان دولتی و غیر دولتی است که در منطقه حضور دارند و تعهداتی که این دستگاه ها در قبال مردم دارند.

 

نوذرپور افزود: در حال حاضر قریب به ۱۶۷ هزار نفر در منطقه ۲۲ ساکن هستند ولی میزان جمعیت پذیری  آن به واسطه پروانه های صادره ساختمانی نشان از جمعیت پذیری منطقه در حدود ۴۴۰ هزار نفر جمعیت است و این به این معنی است که در حال حاضر با توجه به افق جمعیتی طرح های تفضیلی و جامع منطقه که بارگذاری ها برای جمعیت ۵۰۰ هزار نفر دیده شده، پروانه های ساختمانی دیگری جز برای تخریب و نوسازی صادر نخواهیم کرد. 

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر پشتوانه های درآمدی شهرداری ها متکی بر ساخت و سازهایی که انجام می شود، خاطرنشان کرد: منطقه ۲۲ که زمانی پاسخگوی نیازهای درآمدی سایر مناطق شهر تهران بود و درآمدهایی که از این منطقه حاصل می شد؛ در سایر مناطق هزینه می شد دیگر نباید چنین انتظاراتی از منطقه ۲۲ وجود داشته باشد.آنچه که واضح به نظر می رسد این است که باید درآمدهای سایر مناطق تهرن را برای جبران سرانه های خدمات شهری در این منطقه استفاده کرد.

 

شهردار منطقه ۲۲ خاطر کرد: از مجموع بودجه های نقدی و غیر نقدی منطقه ۲۲ در سال ۹۶ کمتر از ۲۰ درصد آن محقق شده است. از ۱۱۴۵ میلیارد تومان بودجه نقدی و غیرنقدی منطقه، در حدود ۱۷۲ میلیارد تومان آن محقق شده و در بودجه سال آینده انتظاری که از شورای شهر و مدیریت شهری تهران انتظار می رود که بار بیشتری از جهت درآمدی در منطقه گذاشته نشود و ما نیز تلاش خواهیم کرد که این مهم در منطقه محقق شود.

 

وی همکاری و مشارکت دستگاههای دولتی در ارائه خدمات به شهروندان را یکی از اصول اساسی در مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچگونه تعهدی از سوی سازمان های خدمات رسان نسبت به منطقه وجود ندارد. در حال حاضر شهرداری منطقه ۲۲ مشکلات جدی و اساسی در حوزه های آب، برق، فاضلاب و … دارد و سازمانهای خدمات رسان تعهدات خود را نسبت به منطقه اجرا نمی کنند. به طور مثال با توجه به کارکردهای منطقه ای و فرامنطقه ای که بوستان جنگلی چیتگر دارد، اداره کل منابع طبیعی بهره برداری از این پارک را به شهرداری واگذار کرده و مکررا از طریق سیستم های قضایی از شهرداری منطقه شکایت می کند.

 

نوذرپور تاکید کرد: در حال حاضر شهرداری منطقه ۲۲ بالای ۲۰ میلیارد تومان به سازمان های خدمات رسان بدهی دارد و مکررا از سوی این سازمانها تهدید به قطع آب و برق می شود. بخشی از خشک شدن فضای سبز منطقه نیز به دلیل این مشکلات است.

 

وی با بیان اینکه نمی توان شهر را بدون همکاری دستگاههای دولتی اداره کرد، گفت: متاسفانه ۱۴ هزار دانش آموز منطقه ۲۲ در سایر مناطق شهر تهران تحصیل می کنند که این معضل خود مشکلات دیگری همچون ترافیکی و هزینه ای را به دنبال دارد.بخشی از جمعیت ساکن منطقه به دلیل کمبود سرانه های آموزشی مجبور به مهاجرت می شوند. ایستایی و ماندگاری جمعیتی به واسطه کمبود سرانه های خدمات شهری در منطقه ۲۲ کم است. البته در خصوص تامین سرانه های آموزشی در سطح منطقه اقدامات خوبی در سطح منطقه با همکاری اداره آموزش و پرورش در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا