مدیریت شهری

رونمایی از ۱۰ سالن سینمایی باغ کتاب تهران همزمان با سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر

به گزارش شورا‌آنلاین،روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران،علیرضا جعفری گفت:  همزمان با سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۰ سالن سینمایی به ظرفیت  1300  نفر در باغ کتاب رونمایی شده و این سالن ها در اختیار شهروندان تهران قرار می گیرد.

جعفری با بیان اینکه سالن اصلی پردیس سینمایی باغ کتاب با کاربری سینما ،  تئاتر و موسیقی با ظرفیت  480 نفر به ارایه خدمات به شهروندان می پردازد، افزود: به عبارتی دومین پرده سینمایی بزرگ کشور در سالن اصلی سینما و تئاتر باغ کتاب وجود دارد و با توجه به تعداد سالن های سینمایی و وجود آمفی تئاتر، امکان پخش و اجرای چندین فیلم و تئاتر به طور همزمان در این مجموعه وجود دارد.

وی ادامه داد: در سالن های این مجموعه از آخرین استانداردهای سینمایی استفاده شده است و سالن اصلی آن به صورت چند منظوره یعنی سینمایی، آمفی تئاتر، اجرای موسیقی و… مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در بخش طراحی این سالن ها، تلاش شده تا با توجه به زیباشناسی محیط از به روزترین و مجهزترین تکنولوژی های روز دنیا جهت ارایه بهترین صوت و تصویر بهره گرفته شود.

جعفری تصریح کرد: اتاق گریم و کارگردانی انتهای سن به متراژ ۱۴۶ متر مربع از دیگر بخش های این مجموعه است.

باغ کتاب مجموعه ای فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب است که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده است.

فروشگاههای مختلف برای فروش محصولات فرهنگی و…. در باغ کتاب باعث جلب مخاطبان بیشتر از هر گروه سنی و با هر جنسیتی می شود. همچنین باغ کتاب می تواند انواع خدمات را در حوزه تمامی رسانه ها با انواع مدیاها (کتاب، سی دی، دی وی دی، اینترنت و…) به مخاطبان خود ارائه دهد.

این مجموعه به عنوان یک فضای فرهنگی در طول سال به نمایش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کتاب خوانی می‌پردازد، که علاوه بر افزایش و تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب، این مکان را مبدل به یک مرکز فرهنگی قابل توجه برای مخاطبان از سنین و سلایق متنوع کرده است.

باغ کتاب تهران ، قابلیت ‌های بسیاری از جمله جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب به صورت دائمی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و بهره برداری در اقتصاد کتاب، ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.

پروژه های شاخص فرهنگی شامل باغ کتاب تهران،مسجد ۷۲ تن، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا،پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی و موره علوم و نجوم دار آباد تنها بخشی از پروژه های فرهنگی به شمار می آید که طی یک دهه اخیر از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته و در اختیار اهالی و شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

بررسی کمبودها و نیازهای شهر در زمینه فضاهای فرهنگی بخشی از رسالتهای این شرکت به شمار می آید و یکی از مهمترین سیاست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی لحاظ کردن ریتم هماهنگ در گسترش فضاهای فرهنگی در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر است.

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ،اولین مجموعه تخصصی برای مطالعه و امکان سنجی در خصوص مراکز فرهنگی و هنری به شمار می آید.

این شرکت به شهر نگاه کلی و کلان داشته و تلاش می کند از فضاهای کالبدی شهر در مطلوب ترین حد ممکن برای مباحث فرهنگی اجتماعی بهره بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا