شورای شهر

صدراعظم نوری در بازدید از منطقه ۱۷: شهروندان باید درنوسازی بافت‌های فرسوده همراهی کنند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: در صورتی که شهروندان در ارتباط با تجمیع و نوسازی بافت‌های فرسوده همکاری نکنند نمی‌توان اقدام مؤثری را در ارتباط با نوسازی بافت‌های فرسوده انجام داد.

به گزارش شوراآنلاین، صبح امروز همزمان با بازدید زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، از منطقه ۱۷؛ طرح تعریض محور شهید ابراهیم حاجیان و تخریب ۲۰ پلاک فرسوده با مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع برای افزایش سرانه‌های خدماتی و همچنین بازگشایی معابر در منطقه ۱۷ اجرا شد.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: تجمیع پلاک‌های بافت‌های فرسوده یکی از مسائل شهر تهران محسوب می‌شود چرا که بافت فرسوده به دلیل ناپایدار بودن مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در مناطق مختلف تهران بویژه مناطق ۱۷، ۱۵، ۱۶ و… شاهد بافت فرسوده و خانه‌های ریزدانه هستیم و همین امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است که براساس مصوبه دولت و شورای شهر تهران تسهیلاتی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده در چنین مناطقی فراهم شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: ارائه تسهیلات ویژه برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و بهره‌مندی از این امتیازات می‌توانند بخش عمده‌ای از مشکلات را در زمینه بافت فرسوده برطرف کند و انتظار می‌رود که شهروندان نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

صدراعظم نوری ادامه داد: در صورتی که شهروندان در ارتباط با تجمیع و نوسازی بافت‌های فرسوده همکاری نکنند نمی‌توان اقدام مؤثری را در ارتباط با نوسازی بافت‌های فرسوده انجام داد و در این زمینه باید شهروندان همکاری و همراهی داشته باشند همچنین از ظرفیت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی نیز برای نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا