شورای شهر

انتقاد سالاری به ابطال مصوبات شورا توسط دیوان عدالت اداری

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: امروز نگرانی از وضعیت مالی شهرداری تهران یک نگرانی جدی است و آنطور که همه استحضار دارند وضعیت مالی شهرداری تهران مناسب نیست.

وی ادامه داد: از چالش های فرا روی مدیریت شهری مشکلات اقتصادی و نحوه کسب درآمد است و یکی از شاخص های بهبود وضعیت درآمدی ، دست یابی به منابع درآمد پایدار است.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اما با توجه به شرایط نامناسب مالی شهر تهران ما طی سالهای اخیر به ویژه امسال شاهد مصوباتی از سوی دیوان عدالت اداری در خصوص اخذ عوارض به ویژه مربوط به مدیریت شهری تهران هستیم که دست یابی به منابع پایدار را برای مدیریت شهری تهران نا ممکن می سازد.

وی ادامه داد:دیروز در رسانه ها نوشتند که مصوبه اخذ عوارض مازاد بر تراکم شورای شهر از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شد و ما هنوز نتوانسته ایم با دیوان صحبت کنیم و اطلاعات دقیقی درخصوص متن این مصوبه دریافت کنیم.

سالاری گفت:این در حالی است که یکی از مطمئن ترین درآمدهای پایدار از طریق عوارض صدور پروانه و مازاد تراکم کسب می شود. این مصوبه از شورای اول بوده و در چنین مقطع زمانی با توجه به اینکه بنا به مصوبه دهه ۶۰ قرار است کلانشهرهاخودکفا اداره شوند و دولت هیچ اعتباری به کلان شهر ها پرداخت نمی کند این نگرانی را بوجود می آورد که با این وضعیت نمی شود شهر را اداره کرد .

عضو شورای شهر تهران گفت: این در شرایطی است که ما شاهد ابطال مصوباتی از قبیل اخذ عوارض تابلوهای تبلیغاتی از مراکز تجاری و نیز ابطال اخذ عوارض از آنتن ها و دکل های مخابراتی بودیم و لذا از هیات رییسه شورا می خواهم هر چه سریعتر جلسه ای با مسئولان دیوان عدالت اداری داشته باشند تا این موانع رفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا